شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت خودرو#شرط#ریزش#قیمت#خودرو#مشخص

شرط ریزش قیمت خودرو مشخص شد

شرط ریزش قیمت خودرو مشخص شد

یک کارشناس بازار خودرو با بیان این که تقاضا کاهش و عرضه در بازار افزایش یافته است، گفت: با وضعیت فعلی، رکود تا پایان سال تداوم می‌یابد و صرفا واردات خودرو به‌ طوری که مردم در شهرها شاهد عملیاتی شدن آن باشند، می‌تواند وضعیت را تغییر ‌دهد.

فیروز نادری، کارشناس بازار خودرو درخصوص وضعیت بازار خودرو گفت: به نظر می‌‌رسد رکود تا پایان سال تداوم داشته باشد چون هم نقدینگی در اختیار مردم کم است و هم تقاضا نسبت به عرضه کاهش یافته است؛ ضمن اینکه در حال حاضر یک‌سری از شرکت‌های مونتاژکار فروش را افزایش داده‌اند؛ اما خریداری برای محصولات آنها وجود ندارد و با توجه به اینکه قیمت دلار ثابت مانده، هیجانی در بازار وجود ندارد.

نادری درباره تاثیر واردات خودرو بر کاهش قیمت‌ها گفت: اگر خودرو به ویژه خودروهای کارکرده‌ وارد شود و مردم داخل شهر تردد خودروهای وارداتی را ببینند، به لحاظ روانی بر قیمت خودرو تاثیر چشمگیری می‌گذارد و ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت‌ها افت پیدا می‌کند.

وی در رابطه با روند کند واردات خودرو نیز گفت: واردات خودرو به نفع عده‌ای نیست و برای همین مانع واردات هستند؛ این در حالی است که با آزادسازی واردات، هوا پاک می‌شود، نوسازی ماشین‌ها رخ می‌دهد و یک تحول ایجاد می‌شود، منتها این کار یک مقدار زمانبر است و از طرفی مسئولان می‌خواهند سریع به نتیجه برسند که این به ضرر مملکت است.

نادری با اشاره به این که ماشین مدل ۲۰۱۰ به قیمت دو میلیارد در کشور خرید و فروش می‌شود، گفت: استفاده و نگهداری از ماشین در کشورهای دیگر خیلی بهتر از ایران است. خودروهای زیر ۵ سال کارکرد حکم ماشین‌های صفر کیلومتر ما را دارند.

وی گفت: برخی از وضعیت انحصاری خودرو سود می‌برند و تمایل ندارند سهم شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا کاهش پیدا کند چون بخش زیادی از درآمد کشور را همین شرکت‌ها به دست می‌آورند. پس به‌خاطر منافع این دو شرکت اجازه نمی‌دهند واردات انجام شود، وضعیت فعلی سبب افزایش مصرف سوخت و هزینه آن، آلودگی و نقص خودروها می‌شود.

این کارشناس بازار خودرو در پایان گفت: قیمت خودرو در ایران بالاست، مگر در خودرو ۳۰۰ میلیونی چقدر آهن، آلومینیوم، مس و پلاستیک به کاربرده شده که به این قیمت می‌فروشند و بعد ادعای ضرر هم می‌کنند؟