شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان

فوری| عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو کلید خورد؛ سفر رسمی و تاریخی وزیر گردشگری اسرائیل به عربستان

برای اولین بار یکی از وزرای اسرائیل در یک سفر رسمی و البته علنی به عربستان سعودی سفر کرد.

فوری| عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو کلید خورد؛ سفر رسمی و تاریخی وزیر گردشگری اسرائیل به عربستان
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۵ ۱۸:۰۰:۴۹
اعتمادآنلاین |

برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی، یکی از وزرای این رژیم در یک سفر رسمی و البته علنی به عربستان سعودی سفر کرد.

به گزارش تسنیم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی امروز سه شنبه فاش کردند، حاییم کاتس وزیر گردشگری این رژیم در یک سفر رسمی وارد عربستان سعودی شده است.

پایگاه اطلاع رسانی، رادیو اف ام 93 در گزارشی در این رابطه اعلام کرد، حاییم کاتس وزیر گردشگری در سفری رسمی وارد ریاض شد و قرار است در راس هیئت اسرائیلی در کنفرانس سازمان گردشگری وابسته به سازمان ملل متحد که در ریاض برگزار می‌شود، شرکت کند، او همچنین در این سفر با همتایان خود در شماری از کشورهای جهانی ملاقات کرده و از آن جمله با تعدادی از وزرای گردشگری کشورهای خاورمیانه دیدار و با آنها روابط با اسرائیل را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد.

به نوشته این پایگاه اطلاع رسانی این یک سفر تاریخی برای یک وزیر اسرائیلی به عربستان سعودی است این در حالی است که این سفر در سایه پیشرفت صورت گرفته در مذاکرات سازش بین ریاض و تل آویو انجام می‌شود و این سفر نیز در ظاهر آغاز این روند محسوب می‌شود.

به گزارش رادیو اف ام 93 رژیم صهیونیستی: سفر کاتس دو روز به طول خواهد انجامید و در ریاض روز جهانی گردشگری را جشن خواهد گرفت.

این رسانه همچنین فاش کرد، وزیر ارتباطات اسرائیل هم هفته آینده در راس یک هیئت رسمی وارد عربستان سعودی می‌شود تا در کنفرانس اتحادیه پست جهانی که در ریاض برگزار می‌شود شرکت کند، در هیئت وزیر ارتباطات رئیس کمیسیون اقتصادی کنست هم حضور خواهد داشت، او برای بررسی امکان ساخت خط آهن به عربستان سعودی به این کشور سفر می‌کند.

پایگاه اطلاع رسانی نیوز اسرائیل هم در گزارشی در این رابطه به نقل از حاییم کاتس نوشت: در این سفر تلاش خواهم کرد تا زمینه توسعه همکاری گردشگری و گسترش روابط را فراهم کنم.

معاریو روزنامه پر تیراژ رژیم صهیونیستی هم در این رابطه نوشت: در رخدادی تاریخی، یک وزیر اسرائیلی این بار علنا وارد عربستان سعودی شده است و یک وزیر دیگر هم هفته آینده به آنجا سفر خواهد کرد.