شهر خبر

روسیه: غرب خواستار خروج ارمنستان از پیمان امنیت جمعی است

روسیه: غرب خواستار خروج ارمنستان از پیمان امنیت جمعی است

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) گفت، غرب از ارمنستان می‌خواهد تا از «سازمان پیمان امنیت جمعی» خارج شود و یک معاهده صلح را با جمهوری آذربایجان بدون در نظر گرفتن منافع ارامنی‌های ساکن قره‌باغ به امضا برساند.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه بیان کرد: طبق اطلاعات به‌دست آمده، واشنگتن و بروکسل از ارمنستان می‌خواهند تا از سازمان پیمان امنیت جمعی (CSTO) خارج شود، همکاری با ناتو را تقویت کند و معاهده صلحی را با جمهوری آذربایجان بدون در نظر گرفتن منافع و امنیت ارامنی‌های ساکن قره‌باغ به امضا برساند.

او در قسمت دیگری از اظهاراتش با اشاره به دولت اوکراین گفت: حمله به سواستوپل توسط کی‌یف با هماهنگی نزدیک متخصصان آمریکایی و انگلیسی انجام شد.

زاخارووا تاکید کرد: رویکرد «غرب جمعی» این است که برای هر کاری فورا روسیه را مقصر می‌داند و سپس آن موضوع پیگیری نمی‌شود و سکوت پیشه می‌کند.

این دیپلمات روسی ضمن اشاره به سفر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به کانادا گفت: سفر رعدآسای زلنسکی به کانادا، تسلی خاطری برای او بود. آن‌ها زلنسکی را ایستاده تشویق کردند اما با این حال مدت‌هاست او را کنار گذاشته‌اند. کانادا در صف اول کشورهایی است که از جنایتکاران نازی تقدیر می‌کند.

«آنتونی روتا» رئیس مجلس عوام کانادا پس از جنجال‌ها به دلیل ادای احترام به کهنه‌سرباز اوکراینی که برای ارتش نازی در حین جنگ‌جهانی دوم کار کرده بود، استعفا کرد و حین سخنرانی در پارلمان گفت که «عمیقا ابراز پشیمانی می‌کنم.»

ماریا زاخارووا در ادامه به ادعاهای کشور مولداوی پرداخت و تصریح کرد: مقامات مولداوی همچنان روسیه را به «دخالت در امور داخلی» این کشور متهم می‌کنند. رهبری مولداوی وارد سیاست ضدروسی غرب شده است.

311311