شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سوخت#ممنوعیت#صادرات#کاهش#قدرت#خرید#مردم

از ممنوعیت صادرات سوخت تا کاهش قدرت خرید مردم

از ممنوعیت صادرات سوخت تا کاهش قدرت خرید مردم

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۵ مهر ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

خبرگزاری یونهاپ روز چهارشنبه گزارش داد که انتظار می‌رود ایالات متحده معافیت اعطا شده به تولیدکنندگان تراشه‌های کره جنوبی سامسونگ الکترونیکس و SK Hynix را در مورد نیاز به مجوز برای وارد کردن تجهیزات تراشه امریکایی به چین به طور نامحدود تمدید ‌کند. وزارت بازرگانی ایالات متحده با سازندگان تراشه کره جنوبی در مورد تجهیزاتی که به طور بالقوه می‌تواند در چین استفاده شود، ارتباط برقرار کرده است. یونهاپ به نقل از منابع ناشناس این خبر را منتشر کرد و اشاره کرد که ایالات متحده ممکن است در این هفته جزییات مربوطه را اعلام کند.

 

بر اساس نظرسنجی موسسه GfK، انتظار می‌رود که قدرت خرید در میان مصرف‌کنندگان آلمانی در ماه اکتبر کاهش یابد. در واقع تورم بالا است که مردم را به صرفه جویی وادار می‌کند و شانس بهبود اقتصادی را قبل از پایان سال کاهش می‌دهد. GfK گفت که تقاضای داخلی تنها زمانی بهبود می‌یابد که نرخ تورم به سطح قابل تحمل برگردد و افزود که هنوز پیش‌بینی زمان رسیدن به این هدف ممکن نیست.

The Wall Street Journal 27 September

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

روسیه در ۲۱ سپتامبر اعلام کرد که به طور موقت صادرات بنزین و گازوئیل به تمام مناطق به جز چهار کشور شوروی سابق را در پاسخ به کمبود داخلی ممنوع کرده است، اقدامی که تجارت جهانی را که قبلا مجبور شده بود خود را با تحریم‌های غرب بر صادرات سوخت روسیه تطبیق دهد، مختل خواهد کرد. روسیه در ۲۵ سپتامبر برخی از محدودیت‌ها را کاهش داد و گفت که صادرات سوخت بانکرینگ برای برخی کشتی‌ها و گازوئیل با محتوای گوگرد بالا را امکان‌پذیر می‌کند.

 

بیشتر سهام در منطقه آسیا در روز چهارشنبه افزایش یافتند، علی‌رغم کاهش قابل توجه در وال استریت که باعث شد شاخص‌ها به همان سطحی که در ماه ژوئن بودند، برگردند. در چین، نگرانی‌ها درباره شرکت سازنده ملک Evergrande ادامه دارد. بحران بازار ملک به رشد اقتصادی چین ضربه زده و نگرانی‌ها درباره عدم پایداری مالی افزایش یافته است.

Financial Times 27 September

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

S&P Global Ratings روز سه شنبه در جدیدترین گزارش چشم‌انداز اقتصادی بریتانیا، تصویری هشیارکننده از مسیر اقتصادی این کشور ترسیم کرد. S&P Global Ratings) یک آژانس رتبه‌بندی اعتباری امریکایی است که تحقیقات و تحلیل‌های مالی در مورد سهام، اوراق قرضه و کالاها را منتشر می‌کند.) گزارش‌ها نشان می‌دهد که رشد اقتصادی در بریتانیا تا سال ۲۰۲۴ همچنان ضعیف و در مرز رکود خواهد بود، که عمدتاً به اثرات ماندگار تورم بالا و نرخ‌های سیاست پولی محدودکننده فزاینده نسبت داده می‌شود.

 

بر اساس شورای بازرگانی ایالات متحده و چین: «ژئوپلتیک بزرگترین مشکل تجاری بین چین و ایالات متحده است.تداوم وخامت روابط ایالات متحده و چین در ۱۲ ماه گذشته منجر به عدم اطمینان، از دست دادن فروش و افزایش هزینه‌ها برای شرکت‌های عضو USCBC بیش از هر زمان دیگری شده است». تنش‌های دوجانبه باعث تاخیر یا لغو سرمایه‌گذاری در چین شده است.

The Washington Post 27 September