شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:##این#افراد#آخر#هفته#منتظر#واریزی#مهم#باشند

این افراد آخر هفته منتظر واریزی مهم باشند

این افراد آخر هفته منتظر واریزی مهم باشند

واریز افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد که در انتهای سال گذشته برای سال ۱۴۰۲ با ۴۰ درصد بیشتر مقرر شده بود، در نیمه نخست سال جاری با ۲۰ درصد اعمال شد.

به دنبال تایید و مصوبه پرداخت ۲۰ درصد مابقی این افزایش در شهریورماه و بنا بر اعلام وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی این میزان افزایش در شهریورماه باید اعمال می‌شد اما انجام نگرفت، که با رسانه‌ای شدن موضوع و پیگیری‌های مسئولان مربوطه علاوه بر واریزی شهریورماه میزان افزایش ۲۰ درصدی در طول هفته اول مهرماه در حال انجام است.

براساس اعلام مسئولان، قرار بر این بود که از شهریورماه مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی به میزان ۲۰ درصد افزایش یابد، اما اگر به هر دلیلی این موضوع عملی نشد، مستمری مددجویان از مهرماه با افزایش ۲۰ درصدی واریز خواهد شد. مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد که با تاخیر در عدم واریز مستمری معمول هر ماه در ماه پایانی تابستان ۱۴۰۲ روبه‌رو گردید، طی روزهای ابتدایی مهرماه انجام و سپس اقدام به واریز مابه‌التفاوت افزایش مجدد ۲۰ درصدی پرداخت می‌گردد.

با تصمیم دولت و مجلس شورای اسلامی، برای امسال افزایش ۴۰ درصدی مستمری مددجویان پیش‌بینی شده بود که طی پنج ماهه نخست سال ۲۰ درصد افزایش مستمری اعمال شد و اکنون از طرف مسئولان دو نهاد حمایتی بیان شده است که با تخصیص اعتبار لازم از سوی دولت، پرداخت مابه التفاوت ۲۰ درصدی مستمری مددجویان از شهریورماه اجرایی شد.

 میزان مستمری جدید مددجویان یک نفره ۷۷۰ هزار تومان، ۲ نفره یک میلیون و ۹۰ هزار تومان، ۳ نفره یک میلیون و ۵۲۵ هزار تومان، ۴ نفره یک میلیون و ۹۶۰ هزار تومان و ۵ نفره و بالاتر ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان است

براساس این گزارش، سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد درباره واریز مابه‌التفاوت افزایش مستمری شهریور ۱۴۰۲ مددجویان کمیته امداد، به حساب سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت اعلام کرد که پرداخت افزایش ۲۰ درصدی دوباره مستمری شهریورماه مددجویان از اول مهرماه به حساب سرپرستان خانواده‌های تحت حمایت در حال انجام است.

واریز مابه‌التفاوت افزایش مستمری مددجویان تحت‌پوشش بهزیستی آغاز شد

در همین راستا، سازمان بهزیستی نیز در ابتدای مهرماه جاری اعلام کرد که مابه‌التفاوت مستمری مددجویان تحت پوشش این سازمان که قرار بود با واریزی شهریورماه پرداخت شود نیز ظرف روز‌های آینده واریز خواهد شد.

براساس اطلاعیه سازمان بهزیستی که در کانال تلگرامی معلولان بهزیستی درج گردید، مستمری مددجویان بهزیستی شهریور ماه ۱۴۰۲ از ساعات پایانی اول مهرهاه از طریق پایا آغاز شد. در این اطلاعیه دلیل تاخیر در واریزی معمول مستمری حمایتی مددجویان تعطیلی‌های ماه صفر که با روزهای پایانی شهریورماه همزمان شده عنوان شد.

به دلیل تعطیلی بانک‌ها و نهادهای مالی، واریزی مستمری مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی از طریق سامانه پایا بانکی انجام می‌گردد و در روز‌های تعطیل هم سامانه پایا فقط یک مرتبه در طول ۲۴ ساعت شبانه روز فعالیت دارد، به همین دلیل ادامه واریزی‌ها از روزهای بعد از تعطیل یعنی از سوم مهرماه در روز کاری عنوان شد و جای هیچ نگرانی ندارد.

طبق اخبار دریافتی از مستمری‌بگیران عزیز، پس از واریزی که طی ۲ روز گذشته به حساب این عزیزان انجام گرفت، امروز سه شنبه ۴ مهرماه امسال، ۲۰ درصد مابه‌التفاوت افزایش مستمری نیز پرداخت شده است. به همین منظور، می‌توان اعلام کرد که مستمری مددجویان از مهرماه با افزایش ۲۰ درصدی مجدد واریز می‌شود.