شهر خبر

اعتراف تازه وزیر راه درباره کمبود بلیت

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با تقاضایی که در بازار وجود دارد، عرضه و تقاضا همخوانی ندارد و کمبود بلیت وجود دارد؛ گفت که به همین دلیل توسعه ناوگان ریلی را در دستور کار قرار داریم اما در عین حال نظارت بر بازار و مقابله با سوداگری هم اهمیت دارد.

اعتراف تازه وزیر راه درباره کمبود بلیت

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

مهرداد بذرپاش در مراسم افتتاحیه دهمین نمایشگاه حمل‌ونقل ریلی بیان کرد: ما در دولت اعتقاد داریم که زیرساخت اصلی توسعه اقتصادی از مسیر حمل‌ونقل می‌گذرد و صنعت ریلی مهم‌ترین صنعت حمل‌ونقل برای توسعه کشور است. درواقع هدف‌گذاری برای رشد هشت درصدی در لایحه برنامه هفتم توسعه بدون توسعه صنعت ریلی بسیار سخت است و برای رسیدن به این نرخ رشد مصوب به توجه جدی سرمایه‌گذاری و حمایت از مجموعه‌های داخلی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه میزان داخلی‌سازی و فناوری شرکت‌ها برای ما خوشحال‌کننده است، گفت: درحال‌حاضر دو سوم تمام قطعات مورد استفاده از صنعت ریلی در داخل تولید می‌شود و آن یک سوم هم یا مقرون‌به‌صرفه نبوده یا در مسیر داخلی‌سازی آن قرار داریم و با برنامه‌ریزی درست می‌توانیم همه تجهیزات را در داخل تولید کنیم و اگر مقرون‌به‌صرفه باشد، از مکمل‌های وارداتی استفاده می‌کنیم.