شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#تهران#نفت#عراق#بغداد#وزارت

عراق همچنان به گاز ایران نیاز دارد/ تهاتر نفت در مقابل گاز راهبردی بود

عراق همچنان به گاز ایران نیاز دارد/ تهاتر نفت در مقابل گاز راهبردی بود

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت برق عراق با تمجید از توافق تهران و بغداد برای تهاتر نفت در مقابل گاز تاکید کرد که این کشور همچنان به گاز ایران نیاز دارد.

به گزارش شبکه دجله، احمد موسی، سخنگوی وزارت برق عراق در اظهاراتی گفت که به موجب توافق دوجانبه تهران و بغداد واردات گاز از ایران همچنان ادامه دارد.

وی گفت: محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق با تهاتر نفت در مقابل گاز به یک توافق راهبردی و استثنائی با ایران دست یافت و این توافق باعث شد که سامانه برق عراق که هر سال با مشکلاتی در فصل تابستان مواجه می‌شد امسال این مشکلات را نداشته باشد.

موسی خاطرنشان کرد که این توافق بخشی از نیاز نیروگاه‌ها به گاز را فراهم کرد بنابراین واردات گاز از ایران همچنان تداوم دارد و پرداخت‌ها در وضعیت خوبی قرار دارد و نیروگاه‌های ما همچنان به گاز ایران نیاز دارند.

سخنگوی وزارت برق عراق تاکید کرد که دولت این کشور در کنار واردات گاز از ایران به دنبال واردات گاز از دو کشور ترکمنستان و قطر است تا در زمینه تولید گاز ملی به خودکفایی برسد.

محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق اخیرا در اظهاراتی گفت که "راه حل‌هایی برای حل بحران برق از جمله راه حل‌های آنی، میان مدت و بلند مدت وضع کردیم."

وی با بیان اینکه تولید برق به دلیل اقدامات دولت به ۲۶ هزار مگاوات رسیده است، تاکید کرد که راه حل‌های میان مدت به بحران برق و واردات گاز پایان می‌دهد.

نخست وزیر عراق گفت که با ایران توافق کردیم که در مقابل نفت از آن کشور گاز وارد کنیم.

وی اعلام کرد که اکنون بحران گاز وارداتی برای تامین نیروگاه‌های برق به پایان رسیده است و واردات گاز از ایران از سر گرفته شد.

311311