شهر خبر

میراسماعیلی: هانگژو سرآغاز برنامه‌های ماست

میراسماعیلی: هانگژو سرآغاز برنامه‌های ماست

رئیس فدراسیون جودوی کشورمان، بازی‌های آسیایی هانگژو را سرآغازی برای جودو ایران دانست.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری خبرآنلاین از هانگژو، آرش میراسماعیلی با ابراز تأسف از شکست قاسم باغچقی مقابل حریفی از قزاقستان اظهار داشت: باغچقی سه دقیقه و نیم برابر حریف به خوبی مبارزه کرد و می‌توانست پیروز میدان باشد، ولی در چند ثانیه آخر بازی به خاطر عدم خودباوری و اعتمادبه‌نفس لازم برابر قهرمان دوره گذشته بازی‌های آسیایی شکست را پذیرا شد.

وی افزود: علاوه بر این دوری از میادین بزرگ بین‌المللی و عدم تجربه کافی در کار بچه‌ها، تأثیرگذار بود. در حالی که رقبای ایران چهار سال است که در میادین مختلف حضور داشتند و رنکینگ‌های بالایی را هم کسب کردند، ولی آنچه که به بچه‌های ما ضربه زد این بود که آنها رنکینگ نداشتند. انتظار من از تمامی بچه‌ها به غیر از مریم بربط که در این مسابقات عملکرد فوق‌العاده داشت، بیش از این بود. بچه‌های ما به نوعی خود را باور نکردند؛ اگر غیر از این بود نتایج بسیار خوبی را کسب می‌کردند.

رئیس فدراسیون جودو درباره نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: به‌عنوان مثال انتظار ما از فتحی‌پور بیشتر بود و ابوالفضل محمودی کار خود را کرد و مقابل حریف کره‌ای به دلیل خستگی بازی را واگذار کرد. قاسم باغچقی بسیار خوب کار کرد و اگر کمی خود را باور می‌کرد برنده میدان و جزو مدال‌آوران بود.

وی افزود: مریم بربط به لحاظ فنی ورزشکاری فوق‌العاده‌ و بسیار باهوش است و شخصیت قهرمانی دارد. قطعاً در آینده از او بسیار خواهید شنید. وقتی برابر حریف قزاق که حریفی رنکینگ‌داری بود، عقب افتاد در 30 ثانیه آخر هم وازاری گرفت و هم ضربه فنی کرد. در بازی آخر هم این ملی‌پوش کشورمان، به خاطر کم‌تجربگی نتیجه را واگذار کرد.

آرش میراسماعیلی خاطر نشان کرد: در مجموع جودوکاران کشورمان در این چهار سال گذشته میدان بزرگی ندیدند و شرایط سختی را پشت سر گذاشتند. در واقع تنها یک هفته از رفع تعلیق جودو ایران می‌گذرد.

وی در ادامه عملکرد جودوکاران کشورمان را خوب توصیف کرد و افزود: می‌توانم بگویم این مسابقات سرآغاز جودو ایران است. جودوکاران کشورمان باید در رویدادهای مختلفی حضور پیدا کنند و باید میدان ببینند و تحت آموزش مربیان خارجی قرار بگیرند.

رئیس فدراسیون جودو توضیح داد: اینجا با چند مربی خارجی صحبت کردم تا کادر فنی را تقویت کنیم. ان‌شاءالله با کمک کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان و حمایت آنها بتوانیم مربی خارجی برای ملی‌پوشان کشورمان بیاوریم.

وی افزود: قطعاً برای ورزش بانوان به ویژه مریم بربط برنامه خاصی را خواهیم داشت و با برنامه‌ریزی بتوانیم در مسابقات قهرمانی آسیا در سال آینده او را در میان مدال‌آوران ببینیم.

مراسماعیلی تأکید کرد: وقتی یک دوره طولانی جودوکاران کشورمان از کوران مسابقات دور باشند، بازگشتن به آن شرایط بسیار سخت است و بعد چهار سال بچه‌ها در چنین میدان بزرگی شرکت می‌کنند. ضمن اینکه همه تلاش‌مان این بود که بچه‌ها در رویدادهای غیررسمی حضور پیدا کنند و در واقع سعی کردیم جودو را سرزنده نگه داریم، اما به ما بسیار سخت گذشت.

وی راجع به برنامه‌های آینده جودو تصریح کرد: ان‌شاءالله در ماه آینده تیم کاتای ما عازم مسابقات جهانی می‌شود و تیم‌های نوجوانان و جوانان هم به مسابقات قهرمانی آسیا می‌روند.

رئیس فدراسیون جودو در پایان گفت: واقعیت این است که ما باید بیشتر از سایر کشورها تلاش کنیم و بتوانیم این فاصله زمانی را جبران کنیم.

258258