شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنزین#قیمت بنزین#بانک#کاهش قیمت

از کاهش قیمت بنزین تا جریمه سنگین این بانک

از کاهش قیمت بنزین تا جریمه سنگین این بانک

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) در تاریخ ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۳ ( ۴ مهر ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

میانگین ملی قیمت بنزین در ایالات متحده به دنبال کاهش قیمت نفت، برای شش روز متوالی روند نزولی داشته است. قیمت خرده‌فروشی بنزین در ۱۸ سپتامبر به اوج خود رسید و سپس شروع به کاهش کرد. داده‌های انجمن خودروی امریکا یکشنبه میانگین قیمت را ۳.۸۴۷ دلار در هر گالن نشان داد که از ۳.۸۵۱ دلار در روز شنبه و ۳.۸۸۱ دلار در ۱۸ سپتامبر کمتر بوده است.

 

یک شعبه از بانک Deutsche ( بانک سرمایه‌گذاری چندملیتی آلمانی) پرداخت ۲۵ میلیون دلار جریمه به دلیل نقض مقررات پیشگیری از پولشویی و ارائه اظهارات دروغین درباره سرمایه‌گذاری‌ها را پذیرفته است. کمیسیون اوراق بهادار و بورس در بیانیه‌ای اعلام کرد: اتهامات علیه DWS investment management Americas (یک شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری که خدمات مشاوره، سرمایه‌گذاری در سهام، درآمد ثابت و اوراق قرضه ارائه می‌دهد) شامل عدم توسعه برنامه ضد پولشویی و ارائه اظهارات نادرست درباره فرآیند سرمایه‌گذاری در زمینه مسائل زیست محیطی و مدیریتی است.

The Wall Street Journal 26 September

روزنامه واشنگتن پست (The Washington Post) همچنین در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

سرویس سرمایه‌گذارای Moody's که تحقیقات مالی بین‌المللی را در مورد اوراق قرضه صادر شده توسط نهادهای تجاری و دولتی ارائه می‌دهد، روزگذشته هشدار داد که تعطیلی دولت ایالات متحده برای کشور اعتبار منفی حساب می‌شود. منظور از تعطیلی دولت این است که دفاتر و شرکت هایی که از اهمیت بالایی برخوردار نیستند به دلیل کمبود بودجه دیگر نتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

 

شرکت تحقیقاتی هوش مصنوعی (AI) مستقر در ایالات متحده، OpenAI، دوشنبه اعلام کرد که قابلیت‌های صوتی و تصویری جدیدی را در ChatGPT معرفی خواهد کرد. این شرکت در یک پست وبلاگی گفت: «ChatGPT اکنون می‌تواند ببیند، بشنود و صحبت کند.» این شرکت اضافه کرد که قابلیت‌های جدید، یک نوع رابطه کاربری جدید و شهودی‌تر را ارائه می‌دهد که به کاربران این امکان را می‌دهد که مکالمه صوتی داشته باشند یا به ChatGPT نشان دهند که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنند.

The Washington Post 26 September

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

بر اساس گزارش یکی از بانک‌های امریکا در روز دوشنبه، شصت و هفت درصد از کارمندان ادعا می‌کنند که هزینه زندگی از رشد حقوق و دستمزد آنها پیشی گرفته است.حتی با کاهش تورم از بالاترین سطح چهار دهه اخیر، هزینه زندگی همچنان بر کارگران امریکایی فشار وارد می‌کند. این در حالی است که تورم در سال گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته بود.

 

شرکت خودروسازی فورد به طور موقت ساخت کارخانه جدید باتری خودروی الکتریکی با ارزش ۳.۵ میلیارد دلار در میشیگان را متوقف کرده است. این رخداد در حالی رخ داده است که جابه‌جایی به سمت خودروهای الکتریکی در اعتراضات اتحادیه کارگران خودرو در برابر شرکت‌های اتومبیل‌سازی فورد، جنرال موتورز و استلانتیس به مسئله مهمی تبدیل شده است. سخنگوی شرکت فورد اعلام کرد که هنوز تصمیم قطعی در مورد بهره‌برداری از این کارخانه گرفته نشده است.

The New York Times 26 September