شهر خبر

مصلحی گفت آیت الله هاشمی نباشد بهتر است، شورای نگهبان ردصلاحیتش کرد /یکی از ابزارهای خالص سازی پول است

مصلحی گفت آیت الله هاشمی نباشد بهتر است، شورای نگهبان ردصلاحیتش کرد /یکی از ابزارهای خالص سازی پول است

بهروز نعمتی، نماینده ادوار مجلس گفت: عده ای می گویند هر کس با ما نیست برماست. خب این چه تفکری است؟ ما در نظامی زندگی می کنیم که اسلامی است ما نمی توانیم کسی را برتر از خودمان بدانیم.

بهروز نعمتی، نماینده پیشین مجلس در بخشی از گفتگوی تفصیلی خود با خبرگزاری خبرآنلاین به بحث خالص سازی اشاره کرد و گفت: درباره فضای خالص سازی دو سه تا مطلب بهتر است بگویم. اول اینکه بعضی ها نماد خالص سازی در کشور هستند. زمانیکه امثال بهروز نعمتی ها یا دوستانی که در سنین نوجوانی و جوانی بودند در جبهه ها آرپیچی روی دوششان بود و در حال نبرد با دشمن بودند، آنهم نه یک دشمن بلکه دشمنی که دنیا پشتش بود، این افرادی که خودشان را امروز از ما انقلابی تر می دانند و نماد خالص سازی شده اند آن روزها کجا بودند؟ ویزای کجا را داشتند؟ پاسپورت کجا را داشتند؟

وی افزود: بالاخره اگر قرار است که کسی در مملکتی که بیش از ۲۵۰ هزار نفر شهید داده خودش را انقلابی تر از دیگران بداند باید یک جایی خودش را خرج کرده باشد. حرف زیاد است ولی در روز واقعه که حضرت امام می فرمودند ناقوس های جنگ بین مرد و نامرد داوری و قضاوت خواهد کرد (به این مضمون) این افراد کجا بودند؟ این سوالی است که باید جواب دهند.

خالص سازی از اوائل انقلاب وجود داشته است

نعمتی ادامه داد: یک وقتی هم هست که واقعا ما سکوت می کنیم مثل داستان آن مادری که می خواست طفلش شقه شود و سکوت کرد والا ما خیلی حرف ها برای گفتن داریم. امثال ماها باید یک روزی شهید می شدیم .به اعتقاد خودم بنده بهروز نعمتی بعد از کربلای ۴ هر چه از خدا قول گرفتم اضافه هست. چون همه رفقای ما رفتند. عرض من این است اگر موضوع خالص سازی می خواهد اتفاق بیفتد باید ببینیم آن خالص سازها کجا بوده اند این خیلی مهم است.

او درباره تاثیرپذیری جریان خالص ساز از تفکرات مرحوم آیت الله مصباح، با اشاره به اینکه من اسمی از آدم های خالص ساز نمی برم، خاطرنشان کرد: اما آن آقایی که شما اسم بردید بالاخره در سال ۶۴ حضرت امام چه نهیبی بهشان زد. اینها تاریخ است و دروغ نیست. آنها که زنده هستند و می توانند شهادت دهند. اما من فکر می کنم این موضوع خالص سازی از همان اوائل انقلاب وجود داشته و بوده است ولی امروزه خیلی پررنگ تر شده است، شدتش بیشتر شده است.

مصلحی گفت آیت الله هاشمی نباشد بهتر است، شورای نگهبان ردصلاحیتش کرد /یکی از ابزارهای خالص سازی پول است

موضوع خالص سازی ممکن است چند صباحی برای کسی کلاهی نمدی شود اما...

نعمتی همچنین گفت: عده ای می گویند هر کس با ما نیست برماست. خب این چه تفکری است؟ ما در نظامی زندگی می کنیم که اسلامی است ما نمی توانیم کسی را برتر از خودمان بدانیم مگر نمی گویند ان اکرمکم عند اتقکم. اگر خالص سازی است شما از کجا می دانید که آن آقایی که من اصلا فکر نمی کنم حتی نماز هم بخواند پیش خدا عزیزتر از من نباشد. شاید او دلسوزتر از من برای این مملکت باشد و هست و دیدیم . این موضوع خالص سازی ممکن است که چند صباحی برای کسی کلاهی نمدی شود ولی ادامه پیدا نخواهد کرد.

نعمتی: قالیباف نمی تواند خود را از جبهه پایداری جدا کند / رئیسی باید مساله برجام و FATF را حل و فصل کند

نماینده پیشین مجلس درباره معیار انقلابی بودن سخن گفت و ادامه داد: هر چیزی یک معیاری دارد. می گویند فلانی دیپلم است با یک معیاری می گویند دیپلم است یا فلانی با یک معیاری فوق دیپلم است، لیسانس، فوق لیسانس یا دکترا دارد. می خواهم بگویم معیار انقلابی بودن چیست؟ آن کسی که بیشتر برای نظام زحمت کشیده آن کسی که بیشتر خون برای انقلاب داده آن کس که هنوز از ریه اش خون می آید. اگر معیار انقلابی بودن این است ما سمعا و طاعتا نوکر این انقلابی بودن ها هستیم. اگر نه شعارهای پوپولیستی و کوچه و خیابانی است که خیلی ها می توانند این شعارها را بدهند.

یکی از ابزارهای خالص سازی پول است

نعمتی یکی از ابزارهای نفوذ و خالص سازی را پول دانست و گفت: مثلا شما فرض کنید که اینها وقتی بخواهند یکی را تخریب کنند با این پول می توانند کارهای زیادی بکنند. ممکن است رسانه داشته باشند اجیر کنند و پول دهند اینکار را انجام دهد. ممکن است آدم های مختلفی را اجیر کنند تا این حرف ها زده شود. حتما یکی از ابرازهایش بالاخره قدرت است قدرت بالذات قدرت. من فکر می کنم انجمن حجتیه در خیلی از جاهای کشور نفوذ دارد و قدرت دارد و به جایی می رسد که یک رئیس مجلس مستقری را رد صلاحیت می کنند. این قدرت خیلی پیچیده است. طرف در شورای نگهبان می نشیند و می گوید یا من یا این. خیلی مهم است. آقای مصلحی یک مصاحبه ای را در دوره آقای هاشمی رفسنجانی انجام داد گفتند که اگر آقای هاشمی نباشند بهتر است. شما هر تفسیری می خواهید پشت این حرف بگذارید، این خیلی مهم است.

۲۷۲۱۸