شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#مسکن

با خرید این خانه ها به دردسر بزرگ می افتید!

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران اظهارداشت: هیچ نظارتی بر روی این سایت‌هایی اینترنتی و اپلیکیشن معاملات که بخش مهمی از آن معاملات مسکن است، وجود ندارد و بسیاری از آگهی‌های فروش مسکن از جمله سهامی فروشی جعلی و فیک است

با خرید این خانه ها به دردسر بزرگ می افتید!

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

سعید لطفی درباره فروش سهامی مسکن و املاک اظهار داشت: فروش سهامی املاک از طریق شرکت‌های تعاونی صورت می‌گیرد و از این طریق در مسکن‌سازی سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در مشاوران املاک هیچ قراردادی برای فروش سهامی مسکن منعقد نمی‌شود، گفت: تمام اقدامات مربوط به سهامی فروش از طریق شرکت‌های تعاونی انجام می‌شود و این روش سرمایه ‌گذاری‌ و معامله متفاوت از فروش متری مسکن در بازار سرمایه است و در انتهای پروژه دنگی به خریداران ارایه نمی‌شود، دنگی فروشی نیست بلکه سهمی از پروژه به متقاضیان ارایه خواهد شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران تاکید کرد: فروش سهامی مسکن مشمول قانون پیش فروش هم نمی‌شود و در این معامله طبقه و واحدی در حین خرید سهام مشخص نیست و به نوعی امتیاز خریداری می‌شود و قیمت‌ها در نهایت بر اساس نرخ‌های بانک مرکزی و علی‌الحساب خواهد بود. 

لطفی با بیان اینکه سهامی فروش در مناطق ٢٢، ٢١ و ١٧ رایج است، گفت: سهامی فروش ملک زیر نظر وزارت تعاون انجام می‌شود و شرکت‌های تعاونی با تایید وزارت تعاونی در این حوزه فعالیت می‌کنند.  

عضو هیات مدیره اتحادیه مشاوران املاک تهران با تاکید بر اینکه درباره سهامی فروشی در سایت‌هایی اینترنتی به مردم هشدار می‌دهیم، اظهارداشت: هیچ نظارتی بر روی این سایت‌هایی اینترنتی و اپلیکیشن معاملات که بخش مهمی از آن معاملات مسکن است، وجود ندارد و بسیاری از آگهی‌های فروش مسکن از جمله سهامی فروشی جعلی و فیک است و مردم برای ورود به حوزه سهامی فروشی باید از واقعی بودن آن مطمئن شوند و با کارشناسان اهل فن مشورت داشته باشند.

منبع: اقتصاد نیوز