شهر خبر

عصبانیت شدید روزنامه اصولگرا از انتصاب وزیر روحانی به عنوان قائم مقام وزیر رئیسی

عصبانیت شدید روزنامه اصولگرا از انتصاب وزیر روحانی به عنوان قائم مقام وزیر رئیسی

روزنامه اصولگرای جوان از انتصاب خاوازی، وزیر دولت قبل به عنوان قائم مقام محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی عصبانی شد.

روزنامه جوان در این باره نوشت:

با توجه به عملکرد ضعیف خاوازی در دوره وزارتش در این وزارتخانه، انتخاب وی به عنوان قائم‌مقام وزیر و معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با واکنش اصحاب رسانه و فعالان بخش کشاورزی همراه شد. آیا خاوازی به دلیل تجربه وزارتش در دولت قبل در کنار نیکبخت قرار گرفته است یا این وزارتخانه از سوی وزیر در سایه قرار است اداره شود؟

رئیس سابق مؤسسه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (در دولت روحانی) در شرایطی در فروردین۹۹ توانست از مجلس دهم برای وزارت جهاد کشاورزی رأی اعتماد بگیرد که به گواه بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران یکی از بدترین انتخاب‌های ممکن برای یکی از راهبردی‌ترین وزارتخانه‌های کشور در تولید و تنظیم بازار کالاهای اساسی کشور به شمار می‌رفت.

وزیر جهاد کشاورزی در ۱۸ تیر ماه امسال با امضای حکم شاهرخ رمضان‌نژاد به عنوان مشاور وزیر و سرپرست حوزه وزارتی پای مدیران دولت قبل را به این وزارتخانه باز کرد و پس از دو ماه به ورود خاوازی به این وزارتخانه چراغ سبز نشان داد. با توجه به اینکه وزارت جهاد کشاورزی با معیشت ۸۵ میلیون ایرانی ارتباط دارد، انتظار می‌رود دولت حساسیت بیشتری در انتخاب مدیران، معاونان و حتی سکاندار این وزارتخانه داشته باشد و عملکرد آن‌ها زیر ذره‌بین نهادهای نظارتی باشد تا تجربه تلخ وزارت وزیر سابق جهاد کشاورزی تکرار نشود.

بدیهی است وزارت جهاد کشاورزی به وزیری که از بدنه این وزارتخانه باشد نیاز دارد نه وزیر در سایه، شبیه آنچه در سال‌های پایانی دولت تدبیر با انتخاب عباس کشاورزی به عنوان وزیر در سایه در زمان وزارت خاوازی اتفاق افتاد.

افکار عمومی انتظار دارد نهادهای نظارتی با رصد اتفاقات و انتصابات در وزارت جهاد کشاورزی مراقب بروز هرگونه سوءاستفاده و فساد باشند تا تجربه تلخ تأسیس شرکت صوری با هیئت‌مدیره نامعلوم برای خرید میوه شب عید دیگر تکرار نشود.

27220