شهر خبر

بسته جدید کمک های نظامی برلین به اوکراین

مهر نوشت: وزارت دفاع آلمان از بسته جدید کمک های نظامی به کی یف به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو خبر داد.

به نقل از راشاتودی، وزارت دفاع آلمان از بسته جدید کمک‌های نظامی به کی یف به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو خبر داد.

بر اساس این گزارش، برلین قصد دارد که ۵۰ شهپاد به اوکراین بدهد.

این بسته جدید کمک‌ها همچنین شامل توپ‌های ضدهوایی از نوع Gepard و موشک IRIS-T میان برد و سی هزار گلوله ۱۵۵ میلی متری و ۴۸۰ مین ضد تانک از نوع AT۲ و نیز ۲۰۰ خودرو زرهی از نوع و برخی تجهیزات نظامی دیگر است.

در سپتامبر، برلین کمک‌های نظامی به اوکراین داد.

این درحالی است که یک تیم شناسایی روسی روز شنبه تانک «لئوپارد» (Leopard) متعلق به ارتش اوکراین را منهدم کرد. سرپرست این تیم شناسایی روسیه در این خصوص به اسپوتنیک خبر داد که تانک مذکور با خدمه‌ای متشکل از سربازان «بوندسوهر؛ نیروهای مسلح آلمان» (Bunderswehr) در مسیر زاپروژیا منهدم شده است.

اولاف شولتز، صدراعظم آلمان پیشتر با اشاره به اینکه کشورش همچنان به تسلیح اوکراین در نبرد با روسیه ادامه می‌دهد، مدعی شد که برلین در جنگ اوکراین دخالت نخواهد کرد!

اظهارات شولتز در حالی مطرح شده که گمانه زنی‌هایی درباره تصمیم برلین جهت تامین موشک دوربرد «تاروس» برای کی یف شنیده می‌شد.

شولتز درباره اینکه آیا خطر ورود «جدی آلمان به جنگ» وجود دارد یا خیر، گفت که «هدفش این است که از این اتفاق جلوگیری کند و به همین دلیل هیچ سرباز آلمانی در اوکراین نبوده و نخواهد بود.»

با این حال، صدراعظم آلمان گفته بود که برلین همچنان به تامین سلاح برای اوکراین ادامه خواهد داد. وی همچنین اضافه کرده بود که هر تصمیمی در این باره با احتیاط و هماهنگی با متحدان برلین گرفته می‌شود.

۳۱۰۳۱۰