شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#کارگران#مسکن کارگران

تامین مسکن فرهنگیان در قالب طرح نهضت ملی

برای تامین۱۱۰ هزار واحد مسکن کارگران در بخش صنعت با صاحبان صنایع تفاهمنامه همکاری منعقد شده است.

تامین مسکن فرهنگیان در قالب طرح نهضت ملی

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در سفر به کاشان گفت: در این طرح با مدیریت واحد صنعتی و تهیه زمین توسط دولت، مسکن کارگران واحد‌های صنعتی تامین خواهد شد.

ارسلان مالکی با اشاره به اینکه براین اساس ۲۳۰۰ هکتار زمین در قالب ۱۶ واحد صنعتی تفاهم نامه منعقد شده افزود: تاکنون برای تامین۱۱۰ هزار واحد مسکن کارگران بخش صنعت تفاهمنامه منعقد کرده‌ایم که بخشی از آن به مرحله کلنگ زنی و آماده سازی رسیده است.

وی با اشاره به اینکه کاشان یک شهر صنعتی است اضافه کرد: این آمادگی را داریم که اگر صنایع این شهرستان برای تامین مسکن کارگران و کارکنانشان امکاناتی داشته باشند، برای آن‌ها زمین تامین کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تکلیف قانونی این وزارتخانه در اجرای طرح جوانی جمعیت نیز گفت: طی این هفته و هفته آینده در سرتاسر کشور زمین در قالب طرح جوانی جمعیت به افراد واجد شرایط این قانون واگذار خواهد شد

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین ازتامین مسکن فرهنگیان در قالب طرح نهضت ملی خبر داد و گفت: زمین‌های معرفی شده توسط وزارت آموزش و پرورش بررسی می‌شود تا در صورت دارا بودن قابلیت لازم، به‌منظور ساخت مسکن فرهنگیان در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گیرد.

وی ادامه داد: در شهر‌هایی که وزارت آموزش و پرورش زمین نداشته باشد، سازمان ملی زمین و مسکن تلاش خواهد کرد تا زمین برای مسکن فرهنگیان تامین شود و در هفته‌های آینده انعقاد تفاهم‌نامه مشترک برای ایجاد وحدت رویه به‌منظور تأمین مسکن فرهنگیان پیگیری خواهد شد..

وی افزود:انعقاد تفاهم نامه‌های مشترک برای تامین مسکن کارکنان دستگاه‌ها و نهاد‌ها از جمله سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی برای سرعت بخشیدن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن بوده است

تامین ۵۰ هکتار زمین جدید برای ساخت مسکن در کاشان

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن همچنین گفت: در کاشان علاوه بر ۱۴۰۰ واحدی که پیش از این تامین زمین شده بود ۵۰ هکتار دیگر هم زمین تامین شده است.

ارسلان مالکی افزود: در این سفر برخی مسائل این شهرستان از قبیل مشکلات مسکن، تامین زمین و پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن از نزدیک بررسی شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امسال تمرکز اول سازمان ملی زمین و مسکن بر طرح‌های آماده سازی اراضی است، افزود: باید اراضی تامین شده و زمین‌هایی که به شهر‌ها الحاق شده‌اند برای ساخت و ساز آماده سازی شوند.

منبع: دنیای اقتصاد