شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس#وزن

پیش بینی بازارسرمایه در هفته اول مهر!

در اولین روز مهر پس از اتمام معاملات شاخص کل با کاهش ۲ هزار و ۷۵۱ واحد مثبت به ۲ میلیون و ۱۱۸ هزار واحد رسیده و شاخص هم وزن با کاهش ۱۰ واحدی همراه بود اما در ادامه این هفته چه بر بورس خواهد گذشت؟

پیش بینی بازارسرمایه در هفته اول مهر!

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

در طول شش ماه ابتدایی امسال رقمی که از بورس تهران توسط افراد حقیقی از بازار خارج شده است به ۲۳ هزار و ۹۲۳ میلیارد تومان رسید که این میزان خروج پول از اردیبهشت ماه تا شهریور ماه رخ داده است. همچنین بازار سرمایه در فروردین ماه امسال بیش از ۶ هزار و ۴۹ میلیارد تومان ورود پول حقیقی را به خود دید.

آخرین روز معاملاتی تابستان نیز با خزان ارزش معاملات همراه شد و ارزش معاملات خرد به کمتر از ۳.۵ همت رسید که نسبت به میانگین ۵.۶ همتی شهریور افت سنگینی را تجربه کرد. شاخص کل هم با افت بیش از ۷ هزار واحدی مواجه گردید. در بازار روز چهارشنبه خروج ۲۸۰ میلیاردی نقدینگی اشخاص حقیقی را شاهد بودیم همچنین سرانه خرید اشخاص حقیقی به فروشندگاه اشخاص حقیقی بیانگر ضعف خریداران نسبت به فروشندگان می‌باشد. در معاملات روز های گذشته تک سهم هایی در گروه قطعه ساز و قندی با اقبال  و تقاضای خوبی مواجه شدند در حالی که فشار فروش در گروه‌های پالایشی و بانکی محسوس بود.

تایرسازان و صنعت سیمان را دنبال کنید

با توجه به اتمام سال مالی بعضی از کارگزاری‌ها و فشار تصفیه اعتباری‌ها و همچنین تعطیلی روز یکشنبه که منجر به کم حجم شدن بازار در روز شنبه شد فضای بازار را به سمت احتیاط برده است. به نظر می‌رسد فشار ناشی از سیاست‌های انقباضی از طریق افزایش نرخ بازده بدون ریسک اثر خود را بر بازار گذاشته است و با توجه به فروکش کردن انتظارات تورمی بازار درامد ثابت‌ها و سپرده بانکی به مقصد سرمایه‌های سرگردان در بازارهای مختلف از جمله بازار بورس بدل شده است برای روز شنبه نیز با توجه به تعطیلی روز یکشنبه، بازار کم نوسان و کم عمقی را شاهد بودیم.

البته در ابتدای ماه به مرور گزارش‌های عملکرد ماهانه شهریورماه شرکت‌ها منتشر می‌شود که انتظار گزارشات در شرکت‌ها و گروه‌های مختلف می‌تواند جریان نقدینگی را تعیین نماید. به نظر می‌رسد گروه‌های تایرساز و سیمانی همچنان گزارش‌های جذابی را روانه کدال کنند و تراز بانک‌ها هم روند مثبت خود را تکرار نماید.

منبع: خبر فوری