شهر خبر

تهیه‌کننده سینما: بی‌توجهی‌ به سینمای شهرستان باید حل شود/ هرچقدر از هنرمندان شهرستانی تقدیر کنیم باز هم کم است

تهیه‌کننده سینما: بی‌توجهی‌ به سینمای شهرستان باید حل شود/ هرچقدر از هنرمندان شهرستانی تقدیر کنیم باز هم کم است

سیاوش حقیقی تهیه‌کننده سینما با تاکید بر حمایت و تقدیر از هنرمندان در شهرستان‌ها گفت: سابقه تولید در شهرستان‌ها را دارم و می‌دانم چه هنرمندان توانمندی در شهرهای کشور وجود دارند که انتظار دارند فرصت کار و فیلمسازی برایشان به وجود آید و بر این اساس هرچقدر از هنرمندان شهرستانی تقدیر کنیم باز هم کم است.  

حقیقی در گفت‌وگو با خبرآنلاین ادامه داد: البته در شهرستان‌ها کار کردن هم مسائلی دارد و باید خیلی از تجهیزات فنی از تهران آورده شود ولی این هم به دلیل بی توجهی‌ به سینمای شهرستان است که باید حل شود.

تهیه‌کننده فیلم مادری گفت: با کاهش بودجه‌های فرهنگی در استان‌ها عملا امکان تولید در شهرستان‌ها بسیار کم شده و سیاست گذاران فرهنگی باید فکری در این مورد داشته باشند که تمام بودجه ها را در تهران خرج نکنند و برای شهرستان‌ها هم بودجه هایی درنظر بگیرند.

حقیقی درباره لزوم و ضرورت برگزاری مراسم‌هایی مثل جشن مهر سینمای ایران برای تکریم و بزرگداشت هنرمندان باسابقه شهرستانی گفت: این اتفاق خوبی است و باید ادامه دار باشد تا به شکوفایی بیشتر بینجامد و در عین حال باید سعی کرد در برگزاری جشن حتما با هنرمندان قدیمی هر استان مشورت کرد و نظرات آنها را مورد توجه قرار داد.
این تهیه‌کننده تاکید کرد: متاسفانه در ساختار بودجه‌ای کشور سهمیه چندانی برای بودجه فرهنگی در شهرستان‌ها تعریف نشده و در مقابل بودجه‌های عمرانی و سایر قضایا در بودجه سالیانه کشور تعریف شده است.

وی گفت: باید همانطور که برای بودجه‌های عمرانی، تعریف کشوری داریم در بحث سینما نیز بودجه ای ویژه شهرستان‌ها تعریف کنند تا در کنار تقدیر از هنرمندان شهرستانی بتوان برای ایجاد اشتغال سینمایی در شهرستان‌ها نیز بیشتر کار کرد.

۵۷۵۷