شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#نتایج

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نتایج یک گزارش: النصره همچنان بر ادلب حکمرانی می‌کند

هرچند طومار گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های سلفی پیچیده شده است اما برخی از مناطق سوریه همچنان صحنه تاخت‌وتاز این گروه‌های تروریستی است.

نتایج یک گزارش: النصره همچنان بر ادلب حکمرانی می‌کند
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۲ ۱۲:۰۰:۰۰
اعتمادآنلاین |

سید عماد حسینی- هرچند طومار گروه تروریستی داعش و دیگر گروه‌های سلفی پیچیده شده است اما برخی از مناطق سوریه همچنان صحنه تاخت‌وتاز این گروه‌های تروریستی است.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه اردنی الغد در گزارشی به ادامه جنایات گروه تروریستی جبهه النصره به عنوان شاخه سوری گروه القاعده علیه مردم این کشور پرداخته است.

به نوشته این رسانه، از سال 2015 تا به امروز گروه جبهه النصره همچنان به حاکمیت خود بر شهر ادلب ادامه می‌دهد به طوری که روزی نمی‌گذرد که سرویس امنیتی وابسته هیئت تحریر الشام (نام جدید جبهه النصره) برای دستگیری شماری از اهالی این شهر حمله‌ای ترتیب ندهد.

چند روز پیش ۶ معلم زن به دلیل برگزاری کلاس‌های خصوصی مختلط برای دانش‌آموزان سوم راهنمایی در منازل‌شان دستگیر و برای بازجویی به مقر 107 این سرویس منتقل شدند.

این اقدام چند روز بعد از آن صورت گرفت که طی دستورالعملی از سوی حاکمان این شهر، پسران از دختران دانش‌آموز در مدارس جدا شده و هر دو گروه مجبور به پوشیدن لباس‌های شرعی شدند.

اخبار رسیده از این شهر حکایت از زندان‌های پرازدحام دارد که حتی زنان باردار را هم در خود جای داده‌اند؛ این در حالی است که محل کار زنان از کارگاه‌های خیاطی تا صنایع دستی و حتی ایستگاه‌های رادیوی محلی و موسسات خدمات خاص زنان نیز از یورش سرویس‌های النصره در امان نمانده است.

یکی از فعالان رسانه‌ای که در ادلب زندگی می‌کند و با نام مستعار این گزارش را تهیه کرده در این باره می‌گوید: زندان‌های محمد الجولانی رهبر هیئت تحریر الشام (النصره سابق) مملو از صدها نفری است که بدون محاکمه در آنجا نگهداری می‌شوند و حتی خانواده‌هایشان هم از سرنوشت آنها اطلاعی ندارند، فشار امنیتی این گروه بر زنان حتی بیشتر از مردان است و رفتارهای بی‌رحمانه‌ای علیه زنان در این شهر اعمال می‌شود.

او می‌افزاید: این فشارها به نحوی است که می‌توان گفت زنان مخالف حکومت الجولانی متحمل انواع و اقسام شکنجه‌ها شده‌اند و دست‌آخر نیز سرنوشت آنها مواجه شدن با جوخه آتش است.

این خبرنگار تاکید می‌کند: تا به امروز ده‌ها مورد اعدام وحشیانه زنان را در این شهر شاهد بوده‌ایم.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است، خرید و فروش کنیزها (سبایا) در این شهر همچنان رواج دارد، در حالی که بر شمار محل‌های نگهداری این دختران و زنان نیز روز‌به‌روز افزوده می‌شود.

به اعتقاد ساکنان شهر، مراکز بازداشت مخالفان که بسیاری از آنها مخفی و سری هستند روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کنند و معمولاً فردی که به آنجا برده می‌شود، دیگر کسی انتظار زنده خارج شدنش را ندارد.

بسیاری از مخالفان این گروه تروریستی در این مراکز به‌شدت شکنجه می‌شوند به طوری که حتی در صورت آزادی هم یا حافظه خود را از دست داده یا دچار بیماری‌های روحی روانی و جسمی خطرناک شده‌اند.

در برخی از زندان‌های ادلب همچنان بخش‌‌هایی برای بقایای دختران و زنان ایزدی و مسیحیان به اسارت گرفته‌شده اختصاص یافته است، ده‌ها زن کرد از عفرین نیز بعد از مدتی نگهداری در این زندان در معرض فروش قرار می‌گیرند.

این مساله را شریهان رشو نجات‌یافته ایزدی که در شهر رقه به برده‌داران جبهه النصره در شهر ادلب فروخته شده بود، هم تایید کرد.

او در روایت خود می‌گوید: در سال 2017 چند ماه پیش از آزادی الرقه، مالکم مرا به دو نفر به نام‌های ابی عبدالله الداغستانی و ابی خالد العراقی که هر دو تاجر برده از اهالی ادلب بودند و برای خرید به الرقه آمده بودند، فروخت. آنها مرا به ادلب بردند و حدود یک ماه در زندانی در زیرزمین نگهداری کردند.

رشو ادامه می‌دهد: بعداً فهمیدم که بازارهایی برای خرید و فروش زنان از دین و مذاهب دیگر در این شهر وجود دارد و پررونق است. من یکی از این زنان بودم که به یک جنگجوی سوری‌تبار النصره که از اهالی ادلب بود به قیمت هزار دلار فروخته شدم. بعد از آنکه به خانه‌اش رفتم به من اجازه داد تا از طریق شبکه‌های اجتماعی به جست‌وجوی خانواده‌ام بپردازم چون او می‌خواست از خانواده‌ام باج‌گیری کند. توانستم برادرم را پیدا کنم و او هم توانست از طریق یک قاچاقچی مرا فراری دهد و به نزدیک‌ترین نقطه ایست و بازرسی شورای نظامی منبج برساند. در نهایت آنها مرا به خانواده‌ام رساندند.