شهر خبر

دستمزد پایین سکته را زیاد می‌کند؟

رابطه عجیب دستمزد و ابتلا به بیماری قلبی. دستمزد پایین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را در مردان ۲ برابر می‌کند

 شفقنا از الاهرام: بر اساس نتایح یک تحقیق تجربه موقعیت‌های استرس‌زا و دستمزدهای پایین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را در مردان دو برابر می‌کند.

پژوهشگران دانشگاه کبک کانادا به این نتیجه رسیدند که تجربه موقعیت‌های استرس‌زا و دستمزدهای پایین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را در مردان دو برابر می‌کند.

در نتایج این پژوهش که در مجله Circulation Cardiovascular Quality and Outcomes (CCQO) منتشر شده، آمده است: دکتر ماتیلده لاوین رابیچو سرپرست این مطالعه گفته است که با توجه به زمان طولانی که افراد در محل کار سپری می کنند، درک رابطه بین فشارهای کاری و سلامت قلب و عروق برای بهداشت عمومی و رفاه کلی کارکنان بسیار مهم است.»

محققان دو عامل روانی و اجتماعی را در این موضوع شناسایی کرده‌اند که عبارتند از: فشارهای کاری و عدم تعادل در تلاش‌های صرف شده و دستمزد.

به گفته محققان، فشارهای کاری شامل افزایش خواسته‌های کارفرما، کاهش مدت اجرای کار مورد نیاز، مسئولیت‌های متعدد و اجازه ندادن به کارگران برای اظهار نظر در تصمیم‌گیری‌های نهایی می‌شود و دستمزد پایین نه فقط بیانگر میزان پول است بلکه عدم ارزیابی منصفانه کار انجام شده یا تضمینی برای ماندن آنها در محل کار است.

محققان به این نتیجه رسیده‌اند که تاثیر فشار کاری و عدم ارزیابی عادلانه نتایج کار به اندازه چاقی روی سلامت قلب مردان تاثیر می‌گذارد.

پژوهشگران رابطه مشابهی بین استرس کاری و بیماری‌های قلبی و عروقی در زنان کشف نکرده‌اند.