شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#ارتش#خوزستان#آماده باش#حوزه#منطقه‌ای

آماده باش ارتش در مناطق مرزی /تجاوز صدام اگر ادامه پیدا می‌کرد خوزستان از ایران جدا می‌شد

آماده باش ارتش در مناطق مرزی /تجاوز صدام اگر ادامه پیدا می‌کرد خوزستان از ایران جدا می‌شد

تسنیم نوشت: فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش با اشاره به اقدامات ارتش در جنوب شرق کشور به ویژه در حوزه محرومیت‌زدایی، بیان کرد: در حال حاضر ساخت ۳۷ کیلومتر جاده روستایی توسط ارتش در منطقه زهکلوت در حال انجام است.

سرتیپ دوم امیر غلامعلیان فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، به ویژه ۴۸ هزار شهید و لاله پرفروغ ارتش جمهوری اسلامی و تبریک این ایام و این حماسه بزرگ به همه دلاورمردان مدافع این مرز بوم، اظهار داشت: دفاع مقدس یک پدیده منحصر به فرد در تاریخ انقلاب اسلامی است.

ایستادگی مردم و رزمندگان ما یک پدیده منحصر به فرد تاریخی است

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم مقاطع تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی ایران را برشمریم قطعاً یکی از این مقاطع، جنگ هشت ساله و دوران دفاع مقدس است، گفت: هشت سال دفاع جانانه مردم این سرزمین با یک ائتلاف جهانی که توسط صدام حسین اتفاق افتاد و ایستادگی مردم و رزمندگان ما یک پدیده منحصر به فرد تاریخی است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی در سال‌های آغاز انقلاب ارتش با وجود کاهش توان رزمی و به‌کارگیری قسمت عمده‌ای از نیروهای خود در درگیری‌های شمال غرب و ضدانقلاب، خود را برای تجاوز احتمالی عراق آماده کرده بود، افزود: در ابتدای جنگ هشت ساله ارتش تمام تاکتیک‌ها و اصول نظامی تجربه شده خود را برای مقابله با دشمن به‌کار گرفت و در مراحل مختلف عملیات طرح‌ریزی، هدایت و تدبیر بسیار مناسبی را برای مقابله، تثبیت و تعقیب دشمن داشت.

تجاوز صدام اگر ادامه پیدا می‌کرد قطعاً خوزستان از ایران جدا می‌شد

وی با بیان اینکه در آن مقطع از تاریخ انقلاب، بالاترین انتظار عمومی از ارتش جمهوری اسلامی به عنوان تنها نیروی مسلحی که می‌توانست در آن مقطع کشور را از شکست نجات دهد، تثبیت دشمن و جلوگیری از ادامه تجاوز بود، ابراز داشت: تجاوزی که اگر ادامه پیدا می‌کرد قطعاً خوزستان از ایران جدا شده و خسارات جبران ناپذیری به کشور وارد می‌شد.

سردار فضلی: ارتش مهمات را زیرسبیلی رد می‌کرد و به ما می‌داد /بنی‌صدر را هولش دادیم که دست و پایش بشکند

امیر غلامعلیان تصریح کرد: ایثار و فداکاری کارکنان ارتش به ویژه نسل سرفرازی که به انقلاب پیوسته بودند موجب شد که عراق نه تنها به اهداف سیاسی اعلام شده خود دست پیدا نکند که حتی به اهداف نظامی خودش هم نائل نشد و در اکثر مناطق عملیاتی در مواضع بسیار نامناسبی مستقر و متوقف شد.

دشمن چهار پنج هدف عمده از تجاوز به ایران دنبال می‌کرد

وی ادامه داد: این توقف اجباری و در کنار آن طولانی بودن راه‌های تدارکاتی برای دشمن و آغاز عملیات هجومی ایران که بلافاصله پس از تثبیت دشمن در منطقه انجام شد باعث شد که عراق و سربازان عراقی روحیه آفندی خودشان را دست بدهند و به دنبال هر حمله گسترده ایران مواضع خود در مرزها را ترک کنند.

هشدار جدی فرمانده بلندپایه نظامی ایران به عراق و تروریست های مسلح در مرزها /فقط چند روز صبر خواهیم کرد

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش با اشاره به اهداف عمده عراق از آغاز تهاجم سراسری به ایران، گفت: دشمن چهار پنج هدف عمده از تجاوز به ایران دنبال می‌کرد و برآوردهای دقیقی داشت که خوشبختانه مقاومت و ایستادگی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با محوریت ارتش در سال‌های ابتدایی جنگ باعث شد که عراق به هیچ کدام از اهداف خود در جنگ تحمیلی نرسد.

چرا عراق به ایران حمله کرد؟

وی با بیان اینکه حاکمیت مطلق عراق بر اروندرود، تصرف جزایر سه‌گانه ما و تجزیه خوزستان از جمله اهداف عراق در حمله به کشور به ما بود، افزود: با مقاومت و پایمردی دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران عراق نه تنها به اهداف خود نرسید که در همان سال اول جنگ در مناطق مرزی تثبیت شد.

امیر غلامعلیان با اشاره به نقش امروز ارتش در حوزه‌های مختلف، بیان کرد: امروز ارتش با وجودی که هنوز از ماموریت‌های مرزی خود رها نشده و در تمامی مرزهای سرزمینی کشور مستقر است در همه حوزه‌ها خود را در کنار مردم می‌داند.

حضور مستمر ارتش در مناطق مرزی کشور

وی با بیان اینکه امروز اگر امنیتی را در داخل کشور می‌بینید حاصل حضور مستمر ارتش در مناطق مرزی کشور است، گفت: با این وجود در شرایط بحرانی در کشور از جمله بیماری، دوران شیوع ویروس کرونا، سیل، زلزله و بلایای طبیعی ارتش جمهوری اسلامی در کنار مردم است.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب‌ شرق ارتش با اشاره به اقدامات ارتش در جنوب شرق کشور به ویژه در حوزه محرومیت‌زدایی، بیان کرد: در حال حاضر ساخت ۳۷ کیلومتر جاده روستایی توسط ارتش در منطقه زهکلوت در حال انجام است.

لایروبی تمام رودخانه‌های در معرض سیل استان کرمان توسط ارتش

وی با بیان اینکه لایروبی تمام رودخانه‌های در معرض سیل استان کرمان توسط ارتش، گفت: ارتش در حوزه کمک‌های معیشتی و بهداشتی و کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت نیز با تمام توان وارد عمل شده و این آموزه‌ها را به همه پرسنل خود دادیم که باید در تمام بحران‌ها باید در کنار مردم باشند.

امیر غلامعلیان با اشاره به اینکه مردم ما باید امنیت ناشی از حضور ارتش در مرزها و حضور ارتش در کنار مردم در بلایای طبیعی را احساس کنند، افزود: اعتقاد داریم ارتش پا در رکاب ولایت همیشه فدایی ملت است و این خدمت رسانی به مردم را جزو اهداف اصلی خودمان می‌دانیم.

2727