شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بورس

مسیر تکنیکالی بورس در نیمه ۱۴۰۲

انتظار نمی‌رود شاخص کل سمت و سوی خاص و حرکت شارپی را تجربه کند.

فردای اقتصاد: این کارشناس ارشد بازار سرمایه معتقد است، شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران گرایشی به هیچ سمتی ندارد و یک حرکت رو به جلو در ادامه مسیر خواهد داشت.

شاهرخ شریعتی در برنامه روز شنبه بورسان عنوان کرد: سقف تاریخی سال ۱۳۹۹ را می‌توان به عنوان یک حمایت مناسب در نظر گرفت.

وی ادامه داد: احتمالا در اواسط آبان ماه پس از انتشار گزارشات حسابرسی شده، معامله‌گران می‌توانند برای ۶ ماه و حتی سال آینده برآوردهایی مبتنی بر نظر حسابرس هم داشته باشند.

انتظار نمی‌رود شاخص کل سمت و سوی خاص و حرکت شارپی را تجربه کند.

این تحلیلگر بازار سرمایه تصریح کرد: شاخص کل هم وزن پس از واکنش مناسب به فن گن و برگشت به مسیر افزایشی، به نظر می‌رسد که در محدوده نقطه تعادلی قرار گرفته است.

شریعتی بیان کرد: شاخص کل هم وزن برای این که بتواند حرکت شارپ داشته باشد باید بتواند از سطح فیبو عبور کند، در اینجا نیاز به زمان در جهت قضاوت بازار هم وجود خواهد داشت.

وی افزود: اوره تقریبا اولین کامادیتی بود که روند کاهشی خود را شکست و زودتر از سایرین به اصلاح خود پایان داد. اکنون الگوی روند کاهشی به طور کامل تغییر کرده و می‌تواند وارد الگوی روند افزایشی شود.

ممکن است اوره ناشی از وضعیت کلی اقتصاد جهانی حرکت رو به جلویی را تجربه کند.

اکنون این محصول در محدوده تعادلی قرار دارد. گروه اوره می‌تواند برای سرمایه‌گذاری بلند مدت جذاب باشد.

شریعتی معتقد است، متانول وضعیتی مشابه سایر کامادیتی‌ها دارد و تقریبا توانسته روند کاهشی را شکست دهد. حال ۲ مقاومت تاریخی در مسیر متانول قرار گرفته است.

از نخستین مقاومت یک بار عبور کرده، در مقاومت دومی متوقف شده و اکنون در این محدوده متعادل شده است.

با شکست مقاومت تاریخی متانول می‌توان خوشبین به شروع رشد این محصول در دنیا بود.

در برنامه امروز بورسان، شاهرخ شریعتی کارشناس ارشد بازار سرمایه به بررسی تکنیکال شاخص و صنایع پرداخت. در ادامه مهدیه علیجانی کارشناس بازار سرمایه نیز وضعیت معاملات بورس کالا را مورد ارزیابی قرار داد.