شهر خبر

گزارش وزارت دفاع روسیه از تلفات سنگین نیروهای اوکراینی

گزارش وزارت دفاع روسیه از تلفات سنگین نیروهای اوکراینی

ایسنا نوشت: وزارت دفاع روسیه در به‌روزرسانی هفتگی خود از عملیات نظامی در اوکراین، از حمله به زاغه مهمات نیروهای مسلح اوکراین و همچنین کشته‌شدن صدها نیروهای نظامی این کشور خبر داد.

وزارت دفاع روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد در طول یک هفته گذشته نیروهای مسلح این کشور ۱۵ حمله نیروهای اوکراینی در محور «کراسنولیمان» در شرق این کشور را خنثی کردند.

مسکو همچنین خبر داده نیروهای این کشور در طول هفته گذشته ۱۲ حمله ترکیبی به تاسیسات بازآمد هواپیماهای نیروهای مسلح اوکراین و محل استقرار «مزدوران خارجی» در این کشور ترتیب دادند.

وزارت دفاع روسیه می‌گوید نیروهای این کشور بخشی از زاغه مهمات موشک‌های کروز و پرتابه‌های حاوی اورانیوم ضعیف‌شده را که از کشورهای غربی در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار گرفته بود، هدف قرار داده‌اند.

در طول هفته گذشته، نیروهای هوافضای روسیه نیز یک فروند جنگنده سوخو-۲۴، یک فروند جنگنده میگ-۲۹ و ۲ فروند جنگنده سوخو-۲۵ نیروی هوایی اوکراین را سرنگون کردند. ۲۵۷ پهپاد اوکراینی نیز در یک هفته گذشته سرنگون شده‌اند.

پهپادهای تهاجمی روسیه نیز یک هواپیما و چهار ایستگاه راداری نیروهای مسلح اوکراین را در طول هفته گذشته هدف قرار داده‌اند.

مسکو خبر داده نیروهای مسلح اوکراین در طول هفته گذشته ۲۱۵ پرسنل نظامی را در محور کوپیانسک و ۴۴۵ نیروی خود را در محور خرسون از دست داده‌اند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرده نیروهای این کشور ۲۸ حمله اوکراینی‌ها در محور دونتسک را خنثی کرده‌اند که در پی ناکامی این حملات، ۱۴۴۵ نیروی نظامی اوکراین کشته شده‌اند.

به گزارش مسکو، در محورهای دونتسک و زاپوریژیا نیز به ترتیب پنج و هشت حمله نیروهای اوکراینی دفع و ۹۵۰ و ۵۱۵ نظامی این کشور کشته شدند.

311311