شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#تهران#شهرداری تهران#ترافیک

شرط راه‌اندازی متروی پرند اعلام شد

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بهره‌برداری از متروی پرند در گروی تأمین برق از سوی شرکت برق است.

ایسنا: محسن هرمزی در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه «کیف پول الکترونیک» در قالب هفتاد و سومین پویش امید و افتخار با اشاره به آخرین اقدامات جهت بهره‌برداری از ایستگاه متروی پرند، افزود: تمام اقدامات عمرانی و تأسیساتی در ارتباط با ایستگاه اشاره شده به اتمام رسیده است و ما همچنان منتظر تأمین برق از سوی شرکت برق برای این خط هستیم.

وی افزود: ما در ارتباط با تأمین برق خط متروی پرند با مشکل روبه‌رو هستیم. در چند نوبت این موضوع را به شرکت برق اعلام کرده‌ایم و امیدواریم این موضوع هر چه سریع‌تر برطرف شود.

هرمزی در خصوص تست گرم متروی پرند نیز گفت: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده امشب قرار است تست گرم متروی پرند از فرودگاه امام انجام بپذیرد. همچنین قرار است این تست با تامین برق متروی فرودگاه امام عملیاتی شود.

معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: در صورتی که مشکلی در قالب تست گرم متروی پرند با تأمین برق متروی فرودگاه امام به‌وجود نیاید، بنا داریم مسافرگیری را در مهرماه در این خط عملیاتی کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم با تأمین برق توسط شرکت برق بتوانیم مسافرگیری مطلوبی را در خط متروی پرند داشته باشیم.

در ادامه این مراسم محسن هرمزی، سرپرست معاونت حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران همچنین درباره سامانه کیف پول الکترونیک گفت: هفته گذشته با مجوزی که شهرداری تهران از شورای شهر تهران اخذ شده نسبت به رونمایی و راه‌اندازی این سامانه در آستانه سال تحصیلی اقدام شده است.

وی افزود: راه‌اندازی این سامانه محسنات ویژه‌ای را دارد که می‌توان به عدم تشکیل صف در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس جهت خرید بلیت و ارائه خدمات مطلوب اشاره کرد و ان‌شاءالله تا پایان سال خدمات بیشتری در سامانه شهرزاد جهت رفاه بیشتر شهروندان افزوده خواهد شد.

هرمزی با بیان اینکه در زمان حاضر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تراکنش در مترو انجام می‌شود، گفت: با افزوده شدن ایستگاه‌های جدید و واگن‌های جدید این تراکنش به ۲ میلیون مسافر در روز می‌رسد و راه‌اندازی این سامانه می‌تواند کنترل بهتری را بر عملکرد حوزه حمل‌ونقل داشته باشد.

وی تاکید کرد: کسانی که در مهرماه این سامانه را روی گوشی‌هایشان نصب بکنند از تخفیف ۳۰درصدی بلیط مترو و اتوبوس بی‌آرتی بهره‌ خواهند برد.