شهر خبر

دستور کیم جونگ اون برای پیگیری مصوبات سفرش به روسیه

دستور کیم جونگ اون برای پیگیری مصوبات سفرش به روسیه

ایسنا نوشت: رسانه دولتی کره شمالی گزارش کرد، کیم جونگ اون درباره اقدامات پیگیری در ارتباط با سفر اخیرش به روسیه در جریان نخستین نشست رسمی کمیته مرکزی حزب حاکم کره شمالی صحبت کرد.

کیم جونگ اون اخیرا از سفر یک هفته‌ای خود به روسیه به کره شمالی برگشت؛ سفری که در آن رهبری کره شمالی و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره تقویت همکاری‌های اقتصادی و نظامی با یکدیگر توافق کردند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی (KCNA) همچنین گزارش کرد، روز چهارشنبه کیم جونگ اون به صورت مختصر به کمیته مرکزی حزب حاکم درباره سفرش به روسیه توضیح داد و شرکت کنندگان راه‌هایی را برای تحقق جامع و عملی نتایج این سفر و همچنین اقدامات بلندمدت برای توسعه روابط با روسیه مورد جست‌وجو قرار دادند.

این خبرگزاری همچنین گزارش کرد: کیم جونگ اون بر ضرورت تقویت ارتباطات و همکاری‌های نزدیک بین حوزه‌های مرتبط دو کشور و با هدف توسعه و تمدید همکاری‌ها در تمامی حیطه‌ها تاکید کرد.

کیم جونگ اون همچنین یکسری دستورات برای افزایش سطح همکاری کره شمالی با روسیه صادر کرد و دستور داد اقدامات نامشخصی برای فعال کردن بیشتر روابط دوجانبه در همه زمینه‌ها و توسعه آنها در سطح عالی جدید با هدف تحکیم موفقیت‌های حاصل از سفر روسیه انجام شود.

خبرگزاری رسمی کره شمالی همچنین گزارش کرد، سفر کیم جونگ اون یک روابط دو جانبه در سطح جدید استراتژیک و در واکنش به درخواست یک دوره نوین و تغییرات جدی در اوضاع ژئوپلیتیکی جهانی ایجاد کرده است.

سئول و واشنگتن نگرانی خود را بابت این مساله عنوان کرده‌اند که روسیه می‌تواند به دنبال دستیابی به مهمات از کره شمالی و تامین زرادخانه‌اش به دلیل جنگ با اوکراین باشد و پیونگ یانگ هم به دنبال کمک فناوری برای برنامه‌های موشکی و اتمی‌اش است.

یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی در سخنرانی خود در هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل که روز چهارشنبه برگزار شد گفت، ‌اگر روسیه به کره شمالی در توسعه برنامه‌های اتمی در ازای گرفتن کمک برای جنگ در اوکراین کمک کند، این یک تحریک مستقیم است و سئول و متحدانش بی تفاوت نخواهند بود.

311311