شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قیمت#پردیس#سبقت#قیمت#املاک#پرند#پردیس

سبقت قیمت املاک پرند از پردیس

سبقت قیمت املاک پرند از پردیس

کاهش محسوس قیمت مسکن در تهران طی ماه‌های اخیر، «نبض قیمت املاک حومه» را تحت تاثیر قرار داد. بعداز زلزله ارزی در بازار مسکن پردیس و پرند در اواسط تابستان، اکنون نتایج تحقیقات میدانی نشان می‌دهد، پرند در مقایسه با پردیس، در اولویت سمت تقاضا قرار گرفته است. این سبقت ملکی پرند از پردیس، در تغییرات قیمت مسکن در فاصله ابتدا تا نیمه سال منعکس شده است.

سنجش نبض قیمت آپارتمان در حومه جدید پایتخت، نشان‌دهنده سبقت پرند از پردیس در نتیجه دو رخداد مهم است. بررسی‌‌‌ها با استناد به نتایج تحقیقات میدانی از وضعیت قیمت‌ها، تورم، تغییرات تقاضا و سایر مولفه‌‌‌های اثرگذار بر معاملات مسکن دو شهر جدید پردیس و پرند به عنوان دو نقطه پرتقاضا در حومه تهران نشان می‌دهد، در حالی که متوسط قیمت‌های فروش آپارتمان در پردیس نسبت به دو ماه قبل، به طور محسوس کاهش یافته است اما میانگین قیمت آپارتمان در پرند تقریبا ثابت بوده است. این موضوع که نتیجه و برآیند بررسی پارامترهای مختلف اثرگذار بر سطح قیمت، تورم و تقاضا در این دو شهر حومه‌‌‌ای است، نشان می‌دهد، در نتیجه تحولات اخیر، در مجموع هم‌‌‌اکنون جایگاه پرند نسبت به قبل بهبود یافته ومی‌توان گفت در تحولات اخیر پرند از پردیس سبقت گرفته است. متوسط قیمت مسکن در شهر جدید پردیس بر اساس داده‌‌‌های جمع‌‌‌آوری شده از میانگین قیمت‌های فروش آپارتمان در فازهای مختلف این شهر جدید (فازهای مسکن مهر)، در دو ماه اخیر، حدود ۲۰‌درصد کاهش یافته است.

در حالی که اطلاعات دریافتی در جریان تحقیقات میدانی بر همین مبنا، نشان‌دهنده آن است که سطح قیمت‌های فروش آپارتمان‌‌‌های مسکن مهر پرند تقریبا در دو ماه گذشته ثابت و بدون تغییر بوده است.

روند تغییرات قیمت مسکن حومه

بررسی‌‌‌ها با استناد به اطلاعات درج شده در فایل‌‌‌های فروش آپارتمان و همچنین اظهارات واسطه‌‌‌های معاملات مسکن در دو شهر جدید پرند و پردیس نشان‌دهنده ریزش محسوس قیمت فروش واحدهای مسکونی (مسکن مهر)، در این دو شهر حومه‌‌‌ای است.

به طوری که، مقایسه سطوح فعلی قیمت مسکن با متوسط قیمت آپارتمان‌‌‌های مسکن مهر در ابتدای سال از ریزش حدود ۳۰ درصدی قیمت در این دو شهر جدید خبر می‌دهد.

ابتدای امسال، متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکن مهر در شهر جدید پردیس به حول و حوش ۳۵ میلیون تومان رسید. این سطح قیمت در آن زمان نشان‌دهنده رشد قابل‌توجه (تا دو برابری قیمت) نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل بود که در نتیجه شدت گرفتن عطش خریدهای سرمایه‌‌‌ای در این شهر جدید، به ثبت رسید. اما در ابتدای مرداد، یعنی دو ماه قبل، تحت‌تاثیر ریزش قیمت در بازارهای اثرگذار بر بازار مسکن، قیمت مسکن نیز تحت‌تاثیر قرار گرفته و نه تنها در تهران و سایر شهرها که در شهرهای جدید به‌خصوص حومه تهران نیز که پیش‌تر قیمت‌ها به طور محسوس افزایش یافته بود، در مسیر کاهش قرار گرفت. متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان مسکن مهر در شهر جدید پردیس ابتدای مرداد ماه امسال به حول و حوش ۲۷ میلیون تومان کاهش یافت که این موضوع نشان‌دهنده ریزش محسوس قیمت در این شهر جدید در میانه تابستان است. تابستان امسال، به دلیل ثبات در بازار ارز و همچنین پمپاژ برخی اخبار امیدوارکننده، بازار مسکن نیز تحت‌تاثیر قرار گرفت و عطش خریدهای سرمایه‌‌‌ای در شهرهای حومه‌‌‌ای نیز تا حدی زیادی فروکش کرد. این موضوع افت قیمت در بازار مسکن را به همراه داشت که در شهرهای جدید نیز محسوس بود. آمارها حاکی است قیمت دلار در دو ماه مرداد و شهریور تقریبا ثابت بوده است.