شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#جدید

ادعای نتانیاهو در تریبون مجمع عمومی:

برای اینکه ایران از ساخت سلاح هسته‌ای دست بکشد باید با یک «تهدید معتبر نظامی» روبه‌رو شود؛ رونمایی از نقشه ادعایی جدید خاورمیانه!

نخست‌وزیر رژیم اسرائیل با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت که تا زمانی که من نخست‌وزیر اسرائیل هستم، تمام تلاش خود را برای ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای به کار خواهم گرفت.

برای اینکه ایران از ساخت سلاح هسته‌ای دست بکشد باید با یک «تهدید معتبر نظامی» روبه‌رو شود؛ رونمایی از نقشه ادعایی جدید خاورمیانه!
|
۱۴۰۲/۰۷/۰۱ ۰۸:۱۵:۰۰
اعتمادآنلاین |

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار برخی ادعاهای بی‌اساس درباره ماهیت برنامه هسته‌ای ایران در جریان سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت که تا زمانی که من نخست‌وزیر اسرائیل هستم، تمام تلاش خود را برای ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای به کار خواهم گرفت.

به گزارش ایلنا، وی در ادامه ادعاهای خود افزود که برای این‌که ایران دست از ساخت سلاح هسته‌ای بکشد، نیاز است تا با یک «تهدید معتبر نظامی» روبه‌رو شود.

به گزارش العربیه، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به این‌ که صلح با عربستان سعودی، خاورمیانه جدیدی ایجاد خواهد کرد، افزود که با حمایت «جو بایدن» رئیس جمهوری ایالات متحده امکان دست‌یابی به صلح با عربستان سعودی وجود دارد.

نتانیاهو با در دست داشتن نقشه‌ای که روی آن «خاورمیانه جدید» نوشته شده بود، گفت: «ما یک کریدور صلح جدید با کشورهای عربی خواهیم ساخت».

وی همچنین در اشاره به رونمایی طی نشست گروه ۲۰ در دهلی‌نو، از پروژه احداث یک کریدور اقتصادی که هند را از طریق برخی کشورهای عربی و سرزمین‌های اشغالی به اروپا متصل می‌کند، احداث چنین کریدوری را «تحولی تاریخی» در ارتباط با کشورش توصیف کرد.

نتانیاهو در اشاره به این‌که «فلسطینی‌ها باید حق ملت یهود را برای تشکیل کشور خود به رسمیت بشناسند»، در اظهارات خود تاکید کرد که او «مشتاقانه منتظر صلح با فلسطینی‌ها» است.