شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کمیته امداد#مددجویان#بهزیستی

مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی چه زمانی افزایش می یابد؟

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص افزایش ۲۰ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی گفت: قرار بر این بود از شهریورماه مستمری خانواده‌های تحت پوشش نهادهای حمایتی ۲۰ درصد افزایش یابد، اما اگر به هر دلیلی این موضوع عملی نشد، مستمری مددجویان از مهرماه با افزایش ۲۰ درصدی واریز خواهد شد.

مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی چه زمانی افزایش می یابد؟

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

علیرضا عسگریان، معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  با اشاره به اعلام خبر افزایش ۲۰ درصدی مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی از شهریور ماه امسال، اظهار کرد: در تبصره بودجه سال جاری به طور مستقیم اعلام شده بود که مستمری مددجویان ۴۰ درصد افزایش یابد. در دستورالعمل اجرایی تبصره ۱۴ نیز در دو بند اعلام شد که مستمری مددجویان ۲۰ درصد افزایش یابد و افزایش ۲۰ درصد دیگر نیز درصورت تامین منابع انجام شود.

وی افزود: در حال حاضر این تامین منابع صورت گرفته است و به جز افزایش ۲۰ درصدی که در ابتدای سال بر روی مستمری مددجویان اعمال شده، تامین اعتبار برای افزایش ۲۰ درصد دیگر هم میسر شده است.

معاون رفاهی و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: قرار بر این بوده است که از شهریورماه مستمری خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی به میزان ۲۰ درصد افزایش یابد، اما اگر به هر دلیلی این موضوع عملی نشد، مستمری مددجویان از مهرماه با افزایش ۲۰ درصدی واریز خواهد شد و ان شاءالله که مابه التفاوت مستمری شهریورماه نیز پرداخت خواهد شد.

جزئیات- عملکرد کمیته امداد درخصوص بیمه اجتماعی مددجویان

مجتبی احمدلو با اشاره به عملکرد کمیته امداد درخصوص بیمه اجتماعی مددجویان تحت پوشش اظهار کرد: یکی از خدمات ارائه شده به مددجویان در جهت توانمندسازی و ایجاد درآمد باثبات به ویژه در دوران سالمندی، بیمه‌های اجتماعی است که سهم بیمه‌ای آن توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۰، بیمه‌پردازی اجتماعی برای زنان سرپرست خانوار با ضریب ۱۸ درصد آغاز شد، گفت: طی این موضوع، قرار شد دولت از محل یارانه‌ها ۱۰ درصد بیمه‌پردازی و دستگاه‌ها ۸ درصد بیمه‌پردازی را به مدت ۱۰ سال پرداخت کنند اما پس از آن، به دلیل اینکه دولت اعتباری برای این موضوع در نظر نگرفته بود کمیته امداد مددجویان را برای پوشش بیمه‌ای ضریب ۱۴ درصد و اولویت ۴۵ تا ۵۰ سال با استفاده از اعتبارات خود بیمه کرد.

پرداخت حق بیمه زنان سرپرست خانوار ۴۵ تا ۵۰ ساله تحت پوشش کمیته امداد

مدیرکل بهداشت و بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد با اشاره به ۲۶ هزار و ۳۸۲ زن سرپرست خانواری که با اولویت سنی ۴۵ تا ۵۰ سال با ضریب بیمه ۱۴ درصد تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ تحت پوشش قرار گرفتند، افزود: در حال حاضر برای ۶۳ هزار و ۹۸۷ نفر از مددجویان کمیته امداد بیمه‌پردازی تامین اجتماعی صورت می‌گیرد که از این تعداد، ۶۲ هزار و ۵۸۳ نفر زن سرپرست‌خانوار و ۱۴۰۴ نفر مرد سرپرست‌خانوار هستند.

به گفته احمدلو، برای ۴۵۸ نفر بیمه‌پردازی با ضریب ۱۲ درصد (مشمول خدمات مستمری)، برای ۲۶ هزار و ۷۳۳ نفر با ضریب ۱۴ درصد بیمه‌پردازی و برای ۳۶ هزار و ۷۹۶ نفر با ضریب ۱۸ درصد بیمه‌پردازی (مشمول مزایای مستمری، فوت و از کارافتادگی) صورت می‌گیرد.

منبع: ایسنا