شهر خبر

نقشه اسرائیل برای ایجاد بحران در ایران به روایت یک امام جمعه /ادامه واکنش ها به تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی

نقشه اسرائیل برای ایجاد بحران در ایران به روایت یک امام جمعه /ادامه واکنش ها به تبادل زندانیان ایرانی و آمریکایی

ایسنا نوشت:در نماز جمعه های این هفته به سفر رئیس جمهور به نیویورک و موضوع حجاب اشاره شد.

لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شیراز در خصوص تقوا بیان کرد: استفاده از بی‌حجابی برای مبارزه با دین همان گونه که رهبر معظم انقلاب اشاره فرمودند موضوعی کاملاً سیاسی است و بعد از یک سال شاهد هستیم که تمامی افرادی که در این دام دشمن گرفتار شده بودند به «خفت و خاری» دچار شده‌اند.

‌وی تأکید کرد: سخنان ریاست‌جمهوری در سازمان ملل این نوید را به جهانیان داد که آینده در اختیار مسلمانان جهان است و اکنون فرصت به جمهوری اسلامی ایران رسیده تا جهان را مدهوش خود کند و این فریاد به جهانیان برسد که مسلمانان تا فتح قله‌های دنیا مقاومت و ایستادگی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در خطبه‌های سیاسی نمازجمعه شیراز نیز بیان کرد: رژه نیروهای مسلح، دیدار جانبازان و هفته دفاع مقدس از جمله موضوعاتی است که القاکننده حس نسیم رحمت، امیدآفرینی و اتکا به خود است.

1598200_571.jpg

دژکام خاطرنشان کرد: تمامی آحاد جامعه مکلف‌اند یادواره هفته دفاع مقدس را برگزار کنند و نباید منتظر برنامه‌های سازمان‌یافته باشند این در حالی است که رشادت‌های رزمندگان اسلام در هشت سال جنگ تحمیلی هیچگاه از خاطر مردم فارس و کشور پاک نخواهد شد.

سید محمدمهدی حسینی‌همدانی، امام جمعه کرج در خطبه های این هفته گفت: عده‌ای در داخل دلشان برای آمریکا می‌رود. دیگر کسی به حرف آمریکا گوش نمی‌دهد چراکه تأثیرگذار نیست و دیدیم ملت ایران اسلامی در اوج تحریم‌ها و جنگ‌های نرم، سخت بدون اتکا به هیچ قدرتی جز قدرت الهی و اسلام ناب محمدی (ص) پیش رفت.

امام جمعه کرج تصریح کرد: رژیم صهیونیستی به دنبال عملیاتی کردن طرح‌های شوم خود و ایجاد بحران در ایران با بهره‌گیری از عناصر مزدور داخل و خارج است اما بصیرت و هوشیاری مردم نقشه‌های این رژیم را در نطفه خفته می‌کند.

1410517_363.jpg

وی خاطرنشان کرد: مقاومت‌هایی را که اکنون می‌بینیم بارها در دوران دفاع مقدس و پیروزی انقلاب اسلامی تجربه کردیم و امروز هرچه داریم به برکت ایستادگی و عزت ملت ایران اسلامی محقق شده است.

حسینی‌همدانی گفت: اگرچه عده‌ای شیطنت می‌کنند اما آنچه مهم است دشمنی‌ها تمام نشده و دشمنان از ایران قوی می‌ترسند.

وی اظهار کرد: دشمنان می‌خواهند با تفرقه‌افکنی و ناکارآمد نشان دادن جمهوری اسلامی به ملت ایران ضربه وارد کنند اما با مقاومت ایران اسلامی مواجه شده به طوری که ما را امروز رقیب خود می‌دانند.

امام جمعه کرج با اشاره به موفقیت‌های ایران اسلامی در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و نظامی بیان کرد: اگر ایران قوی نبود رئیس جمهور نمی‌توانست از روی عزت و اقتدار از منافع ملی در سازمان ملل دفاع کند و کشور متخاصم را به چالش و پاسخگویی بکشاند.

وی با بیان اینکه امروز ابرقدرتی توان بالای نظامی نیست بلکه باید در مسائل جهانی تأثیرگذار بود، تصریح کرد: مستنداتی است که ایران اسلامی بسیاری از پروژه‌های جهانی را انجام می‌دهد که در بحث شانگهای، بریکس و ده‌ها موضوع دیگر می‌بینیم.

حجت الاسلام سید ابوالحسن مهدوی، امام جمعه موقت اصفهان گفت: در سالگرد اغتشاشات دشمنان به دنبال تحریک مردم بودند اما مشخص شد فریب‌خوردگان سال گذشته به اشتباه خود پی بردند. امروزه برخی افراد بی‌حجابی را به مردم تحمیل می‌کنند همین افراد مزدور دشمنان هستند و در این میان نیازمند به جهاد تبیین هستیم.

آیت-الله-سید-ابوالحسن-مهدوی-.jpg

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به مجمع عمومی سازمان ملل بیان کرد: این سفر با عزت و قدرت بود و وی مواضع مهمی را به گوش مردم رساند. رئیس جمهور در این سخنرانی علاوه بر اینکه بر مواضع صلح‌آمیز هسته‌ای ایران تاکید کرد، نسبت به اهانت به قرآن کریم واکنش نشان داد. پاسخ رئیس جمهور ایران به خبرنگاران آمریکایی و اجتناب رئیس جمهور آمریکا از پاسخ به سوالات خبرنگاران ایرانی حقایقی مهمی را آشکار کرد.

مهدوی گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به نیویورک بخشی از اموال بلوکه شده ایران نیز آزاد شد، همچنین در این بین برخی از زندانیان ایرانی و آمریکایی تبادل شدند، این اتفاقات تأثیر مثبتی در رشد اقتصادی، جلوگیری از تورم خواهد داشت، آمریکایی‌ها در این موضوع مجبور به تعامل و عقب نشینی در مواضع خود شدند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: در سالگرد اغتشاشات دشمنان به دنبال تحریک مردم بودند اما مشخص شد فریب‌خوردگان سال گذشته به اشتباه خود پی بردند. امروزه برخی افراد بی‌حجابی را به مردم تحمیل می‌کنند همین افراد مزدور دشمنان هستند و در این میان نیازمند به جهاد تبیین هستیم.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاهها بیان کرد: با ابتکارات جدید معارف را به نسل امروز منتقل کنیم. دشمنان همواره در حال تلاش هستند و ما باید در مواجه با آن توانمند باشیم.

۲۷۲۱۷