شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#مجلس#نماینده مجلس

ادامه دار شدن عدم همراهی بانک‌ها با نهضت ملی مسکن

نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، خواستار رسیدگی وزیر راه و شهرسازی در اسرع وقت به این مشکل شد.

ادامه دار شدن عدم همراهی بانک‌ها با نهضت ملی مسکن

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

محمدرضا احمدی اظهار کرد: اجرا طرح نهضت ملی مسکن در برخی استان‌ها از جمله گیلان و شهر رشت رضایت بخش نیست و مردم نیز به ما مراجعه کرده و از وضعیت اجرای پروژه‌های ساخت، گلایه‌مند هستند.

وی افزود:‌ از وزیر راه و شهرسازی درخواست کرده‌ایم هر چه سریع‌تر موضوع را بررسی و مشکلات را بر طرف کنند.

وی  یادآور شد: در اجرای قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها مکلف به پرداخت تسهیلات شده‌اند، اما متاسفانه، همکاری آنها در این حوزه مطلوب نبوده و با مشکلاتی در این بخش مواجه هستیم.

در سال دوم جهش تولید مسکن (شهریور 1401 تا شهریور 1402) بانک‌ها باید 458 هزار میلیارد تومان از تسهیلات خود را به بخش مسکن و پروژه های نهضت ملی مسکن تخصیص می‌دادند.

این در حالی است که مطابق آمار وزارت راه و شهرسازی تاکنون بانک مسکن 99 هزار میلیارد تومان، بانک‌ سپه 16 هزار میلیارد تومان، بانک ملت 13 هزار میلیارد تومان، بانک تجارت 8 هزار میلیارد تومان، بانک ملی 7هزار ملیارد تومان، بانک صادرات 7 هزار میلیارد تومان، بانک رفاه 2 هزار میلیارد تومان و سایر بانک‌ها و موسسات مالی نیز در مجموع 6 هزار ملیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده‌اند.

در سال اول و دوم اجرای قانون جهش تولید مسکن بانک‌ها و موسسات عامل نهضت ملی مسکن باید 818 هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت می‌کردند. در سال سال دوم قانون مذکور سیستم بانکی 158 هزار میلیارد تومان معادل حدود 19 درصد به تکلیف قانون خود در بخش مسکن عمل کرده‌اند.

 

 

 
منبع: تسنیم