شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#شورای امنیت#ارمنستان

عملیات اخیر در قراباغ چند کشته و زخمی برجای گذاشت؟

عملیات اخیر در قراباغ چند کشته و زخمی برجای گذاشت؟

ایسنا نوشت: وزیر امور خارج ارمنستان در جریان نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع رسیدگی به وضعیت قرا باغ گفت، به دنبال عملیات اخیر جمهوری آذربایجان در قره باغ، بیش از ۲۰۰ تن شامل غیرنظامیان در نتیجه این عملیات کشته شده‌اند.

آرارات میرزویان، وزیر امور خارجه ارمنستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل با هدف رسیدگی به وضعیت قراباغ اعلام کرد، عملیات نظامی که جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ به جریان انداخت بیش از ۲۰۰ کشته و ۴۰۰ زخمی بر جای گذاشت که شامل غیرنظامیان، زنان، کودکان و سالمندان است.

به گفته این مقام ارمنستانی، در نتیجه این عملیات بیش از ۱۰۰۰۰ تن نیز بالاجبار آواره شدند.

وزیر خارجه ارمنستان اظهار کرد:‌ "بر اساس آمار مقدماتی، مرگ بیش از ۲۰۰ تن در نتیجه این عملیات تایید شده در حالی که ۴۰۰ تن دیگر نیز زخمی شدند. این ارقام شامل غیرنظامیان، زنان، سالمندان و کودکان است. بیش از ۱۰۰۰۰ تن هم بالاجبار آواره شدند."

سه روز قبل در روز ۱۹ سپتامبر تنش‌ها در منطقه عمدتاً ارمنی‌نشین قرا باغ واقع در خاک جمهوری آذربایجان بالا گرفت. باکو در توضیح درباره عملیاتش در این منطقه ادعا کرد، "تدابیری ضدتروریستی محلی" را به جریان انداخته و خواستار خروج سربازان ارمنستانی از این منطقه شد. ایروان در پاسخ اعلام کرد، هیچ نیروی ارمنستانی در قرا باغ وجود نداشته و آنچه در این منطقه رخ داد را به عنوان "اقدام تجاوزکارانه در ابعاد بزرگ" خواند.

روسیه از طرف‌های این مناقشه خواسته تا به خونریزی‌ها پایان داده و به تلاش‌های دیپلماتیک برای حل و فصل مناقشه بازگردند. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز بیستم سپتامبر اعلام کرد، با میانجی‌گری هیات صلح‌بانی روسیه، توافقی درخصوص متوقف شدن "تدابیر ضدتروریستی" در قرا باغ حاصل شده است.

311311