شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#بنزین#آیفون#جدید#محدودیت#صادرات#فروش#بالای#سری

از محدودیت صادرات بنزین تا فروش بالای سری جدید آیفون

از محدودیت صادرات بنزین تا فروش بالای سری جدید آیفون

در بخش کیوسک آنلاین هر روز نگاهی گذرا و کوتاه به صفحه نخست مهم‌ترین روزنامه‌های اقتصادی و بعضا غیراقتصادی در سراسر جهان داریم.

روزنامه فایننشال تایمز (Financial Times) در تاریخ ۲۲ سپتامبر ( ۳۱ شهریور ۱۴۰۲) در بخش اقتصادی به گزارش اخبار زیر پرداخت:

 

بیش از صد مشتری در روز جمعه در داخل فروشگاه اپل در مرکز مالی چین در شانگهای صف کشیدند و منتظر بودند تا سفارشات آیفون ۱۵ خود را در نخستین روز عرضه در این فروشگاه دریافت کنند. پیش فروش آیفون ۱۵ در چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، که از جمعه گذشته آغاز شد، بسیار قوی بوده است. این امر به کاهش نگرانی‌ها کمک کرده است زیرا زمان تحویل، ماه نوامبر است و آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس تنها در یک دقیقه در سایت تجارت الکترونیک علی‌بابا فروخته شدند.

 

آمارهای رسمی روز جمعه نشان داد که خرده فروشی در بریتانیا در ماه آگوست پس از کاهش بارندگی در ژوئیه تا حدودی بهبود یافت و تا حدودی باعث شد تا مصرف‌کنندگان این کشور با فشار هزینه‌های زندگی کنار بیایند. بر اساس گزارش دفتر ملی آمار بریتانیا، حجم فروش نسبت به ماه قبل ۰.۴ درصد افزایش یافته است.

Financial Times 22 September

روزنامه نیویورک تایمز (The New York Times) نیز در بخش اقتصادی اعلام کرد:

 

قیمت نفت روز جمعه به دلیل نگرانی در مورد ممنوعیت احتمالی صادرات سوخت از روسیه افزایش یافت که می‌تواند عرضه جهانی را کاهش دهد. این امر بر نگرانی‌ها مبنی بر اینکه افزایش بیشتر نرخ بهره امریکا می‌تواند تقاضا برای نفت را کاهش دهد، غلبه کرد. با این حال، نرخ نفت همچنان در مسیر نخستین کاهش هفتگی خود در چهار هفته گذشته بود.

 

چین در تلاش برای جذب سرمایه‌گذاری بین‌المللی بیشتر به بازار سهام ۹.۴ تریلیون دلاری خود است بنابراین ممکن است محدودیت‌های مالکیت خارجی در شرکت‌های داخلی را کاهش دهد. درحال‌حاضر، چین مالکیت خارجی در شرکت‌های پذیرفته شده در بورس را به ۳۰ درصد محدود کرده و محدودیت ۱۰ درصدی را برای سهامداران خارجی اعمال می‌کند.

The New ork Times 22 September

روزنامه وال استریت ژورنال (The Wall Street Journal) همچنین در بخش اقتصادی به گزارش موارد زیر پرداخت:

 

دولت روسیه روز پنجشنبه محدودیتی موقت بر صادرات بنزین و گازوئیل به منظور تثبیت قیمت‌ها در بازار داخلی اعمال کرد. سرویس مطبوعاتی دولت در بیانیه‌ای اعلام کرد: «محدودیت‌های موقتی برای صادرات بنزین و گازوئیل خودرو در روسیه اعمال شده است. این فرمان توسط نخست‌وزیر میخائیل میشوستین امضا شد. این تصمیم برای تثبیت نرخ سوخت در بازار داخلی اتخاذ شد»

 

بانک مرکزی برزیل نرخ بهره خود را ۵۰ واحد پایه کاهش داد و به ۱۲.۷۵ درصد رساند که دومین کاهش متوالی نرخ بهره بود. بر اساس گزارش کمیته سیاست پولی این بانک، انتظار می‌رود میانگین تورم در سال ۲۰۲۳ به ۵ درصد و در سال ۲۰۲۴ به ۳.۵ درصد برسد.

The Wall Street Journal 22 September