شهر خبر

آمیتاب باچان و اسکورسیزی به دنبال حفظ میراث فیلم هند

آمیتاب باچان و اسکورسیزی به دنبال حفظ میراث فیلم هند

مهر نوشت: مارتین اسکورسیزی و آمیتاب باچان حامی برنامه جدیدی برای حفظ میراث فیلم هند می‌شوند.

بنیاد میراث فیلم هند (FHF) که مارتین اسکورسیزی و آمیتاب باچان حامیان آن هستند، سومین دوره مدرسه تابستانی برنامه آرشیو صوتی و تصویری را با مشارکت فدراسیون بین‌المللی آرشیو فیلم برگزار می‌کند.

به این منظور کارگاه آموزشی جهانی حفظ فیلم برای اولین بار به هند می‌رود و از ۱۰ تا ۱۹ اکتبر (۱۸ تا ۲۷ مهر) در مرکز بین‌المللی هند در دهلی برنامه دارد.

شیوندرا سینگ دانگارپور بنیانگذار میراث فیلم هند، گفت این برنامه با انتخاب حدود ۵۰ شرکت کننده از ۱۳ کشور آفریقایی، آسیا، اروپا، استرالیا، آمریکای جنوبی و شمالی با هدف سازمان برای ایجاد شبکه‌ای جهانی از آرشیوهای فیلم که می‌توانند با یکدیگر برای نجات میراث سینمای خود کار کنند برگزار می‌شود تا بر ضرورت حفظ میراث فیلم در سراسر جهان تاکید کند.

اسکورسیزی هم گفت: پروژه سینمای جهان متعهد است تا در سراسر جهان به حفظ فیلم‌ها بپردازد و با برگزاری چنین برنامه‌هایی که به آموزش محافظان فیلم اختصاص دارد به آن‌ها این قدرت را می‌بخشد تا در آینده بتوانند دانش خود را به اشتراک بگذارند و به جامعه بین‌المللی متشکل از افرادی بپیوندند که تلاش خود را وقف نجات میراث فیلم جهان کرده‌اند.

باچان هم به چالش‌های متعدد از جمله کمبود بایگانی‌ها، کمبود برنامه‌های آموزشی، زیرساخت‌ها و بودجه اشاره کرد و افزود: با همه این‌ها ما بر این باوریم که این برنامه‌های آموزشی برای کسانی که وظیفه دشوار حفظ آثار سینمایی در سراسر جهان را بر عهده می‌گیرند، ارزش زیادی دارد. تنها از طریق به اشتراک گذاشتن دانش، تجربه و منابع می‌توانیم آرشیوداران فیلم در سراسر جهان را متحد کنیم تا با همکاری یکدیگر میراث جهانی فیلم خود را نجات دهند.

245245