شهر خبر

تهیه سِت کامل تجهیزات کوهنوردی چقدر هزینه دارد؟ + آخرین قیمت‌ها

تهیه سِت کامل تجهیزات کوهنوردی چقدر هزینه دارد؟ + آخرین قیمت‌ها

در این مطلب به بررسی قیمت جدید انواع تجهیزات و وسایل کوهنوردی پرداختیم.

کوهنوردی یکی از بهترین و مهم‌ترین ورزش‌ها برای تقویت و رشد سلامت روحی و جسمانی است و بسیار توصیه می‌شود. بسیاری از افراد در رده‌های سنی مختلف، از بزرگسالان گرفته تا نوجوانان به این رشته ورزشی علاقه دارند.

کوهنوردی از جمله تفریحات پرطرفدار بین مردم است اگر حرفه‌ای انجام نشود نیاز به تجهیزات زیادی ندارد. ورزش کوهنوردی می‌تواند پیاده‌روی در تپه‌های پایینِ کوه باشد و یا بالارفتن از کوه‌های سخت و طاقت‌فرسا. هرچند که در هر دو حالت شما نیاز به کسب اطلاعات در خصوص این ورزش و تفریح دارید.

کوهنوردی زیرشاخه‌های زیادی دارد و در برخی از زیرشاخه‌ها مسابقات ورزشی حرفه‌ای هم برگزار می‌شود (مثل دوی کوهستان و دوچرخه‌سواری کوهستان). از جمله اشکال مختلف کوهنوردی عبارتند از: یخ‌نوردی، دره‌نوردی، غار نوردی، کوه‌نوردی و غیره.

اما بهتر است بدانید ورزش کوهنوردی اصلا ورزش کم هزینه و ارزانی به حساب نمی‌آید. در واقع برای انجام کوهنوردی اصولی و حرفه‌ای بایستی از تجهیزات لازم و استاندارد این حوزه استفاده کنید و این نکته را بدانید که تجهیزات کوهنوردی از قیمت‌های نسبتا بالایی برخوردار است.

در این مطلب قصد داریم قیمت اصلی‌ترین و مهم‌ترین تجهیزاتی که وجود آنها در یک سفر کوهنوردی بسیار ضروری است را بررسی کنیم و هزینه‌های تهیه یک ست کامل از تجهیزات کوهنوردی را برآورد کنیم.

براساس آگهی‌های اینترنتی قیمت طناب صخره نوردی مدل ویژه کمپینگ قیمتی حدودا ۴۴ هزارتومان دارد.

همچنین کرامپون کمپ با قیمت ۱ میلیون ۳۱۸ هزار تومان به فروش می‌رسد.

کوله پشتی کوهنوردی چند روزه حدودا ۶ میلیون تومان قیمت دارد.

همچنین چادر مسافرتی ۶ نفره اتوماتیک قیمتی معادل ۱ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان برآورد شده است.

کلنگ کوهنوردی مدل کی۰۱۷ نیز با قیمت ۷۵۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

در آخر با یک حساب سرانگشتی و با اِعمال قیمت انواع تجهیزات کوهنوردی (مطابق جدول قیمت پایین)، می‌توانیم هزینه خرید و تهیه یک سِت کامل از لوازم و تجهیزات کوهنوردی را در حدود ۱۲ میلیون تومان برآورد کنیم. در ادامه جدول قیمت انواع لوازم مخصوص کوهنوردی را مشاهده خواهید کرد.

تجهیزات-کوهنوردی