شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#رونالدو#استفاده#حداکثری#کریس

استفاده حداکثری عربستان از کریس رونالدو

نویسنده‌های روزنامه الریاضیة از رونالدو به عنوان یک پروژه بزرگ برای تأثیرگذاری عربستان در ورزش جهان نام برده‌اند.

استفاده حداکثری عربستان از کریس رونالدو

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛ 

روزنامه الریاضیة عربستان بیشتر صفحات شماره امروز خود را به دیدار النصر و پرسپولیس اختصاص داده است. در بخشی از ستون‌های ثابت این روزنامه، یادداشت‌هایی از سوی خبرنگاران افتخاری این روزنامه منتشر شده که خواندن آنها خالی از لطف نیست.

«اسطوره جهانی، کریستیانو رونالدو، به طور خلاصه، "هویت" ورزشی جهانی را به عنوان بهترین و مشهورترین ورزشکار از زمان ظهور انواع ورزش‌ها در طول تاریخ معاصر نشان می‌دهد. بنابراین تمام جهان موافقت کردند که او اولین ستاره تأثیرگذار جهان در تمام رسانه‌های اجتماعی است.

عربستان سعودی ایده بزرگترین پروژه ورزشی در فوتبال برای دستیابی به اهداف بسیاری از جمله توسعه فوتبال عربستان، بالا بردن سطح مسابقات و افزایش سطح اقتصادی باشگاه‌‍های خود جهت خصوصی سازی آنها را آغاز کرد. در نتیجه برای تشکیل یک قدرت نرم در جهان،، اولین قدم برای موفقیت این پروژه عظیم ملی، جذب برند شماره یک ورزش جهان، اسطوره کریستیانو رونالدو بود. النصر، باشگاهی است که برنده بهترین معامله تاریخ فوتبال عرب و آسیا شد.

این قرارداد که با واکنش‌های کوبنده‌ای در سراسر جهان مواجه شد، با وجود گذشت نزدیک به 10 ماه از حضور رونالدو در عربستان، تا به امروز آثار خود را نشان داده است. قدرت نرم را با تمام جزئیاتش روزهای گذشته در معروف‌ترین و بزرگترین استقبال از یک باشگاه ورزشی در آسیا دیدیم که هواپیمای باشگاه النصر عربستان در فرودگاه تهران، پایتخت ایران فرود آمد و منجر به حضور جمعیت عظیمی شد. مردم به استقبال از کاروان النصر و رونالدو پرداختند، در خیابان‌های تهران با پای پیاده پشت اتوبوس النصر می‌دویدند و در پدیده‌ای که برای اولین بار رخ می‌دهد، هتلی که کاروان باشگاه النصر در آن ساکن بود، در محاصره مردم قرار گرفت و باعث لغو تمرین این تیم در ورزشگاه آزادی مسابقه شد.

تماشاگران ایرانی که خیابان‌ها را پر کرده بودند، موفقیت پروژه عربستان را تایید کردند و پیش از آن نیز این اتفاق در ژاپن و در جریان تور آسیایی دو ماه پیش باشگاه النصر رخ داد، زمانی که این تیم با مطرح‌ترین باشگاه‌های اروپایی یعنی اینترمیلان و پاری‌ سن ژرمن روبرو شد و به نتیجه تساوی دست یافت. حضور ستارگان بین المللی در لیگ عربستان یک پروژه غول پیکر است که با عنوان چشم انداز عربستان سعودی 2030، توسط محمد بن سلمان در جهت ارتقای جایگاه عربستان در سطح جهانی هدایت می‌شود.»

«وقایع هر روز به ما اطمینان می‌دهند که پروژه فوتبال عربستان، اربابان لیگ‌های جهانی را به وحشت انداخته است و در هفته‌های گذشته توسط برخی از آنها مورد انتقاد قرار گرفته است. تعداد کمی از شوالیه‌های پروژه عربستان سعودی برای رقابت و تغییر شرایط و قوانین بازی در بازارهای فوتبال بودند. باور به کاری که انجام می‌دهی و اعتماد به قدم‌هایی که برمی‌داری. این در آرامش متولیان کوهی از جاه طلبی‌های ورزشی عربستان منعکس شده است: سر و صدای دیگران به ما مربوط نمی‌شود. ما به راه خود ادامه خواهیم داد.

اتفاقی که در ایران از نظر استقبال تاریخی از اعضای کاروان باشگاه النصر و اسطوره بین المللی آن کریستیانو رونالدو رخ داد، نشان دهنده این موضوع است.  من شخصاً معتقدم آنچه می‌بینیم نوک کوه رنسانس ورزشی است. من متقاعد شده‌ام که کریستیانو رونالدو دروازه بزرگی است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به بسیاری از ستاره‌های جهان انگیزه داده است. تأثیر (کاریزما) این ستاره جهانی و مغناطیس نام او را فقط کسانی می‌توانند انکار کنند که این نشانه‌ها را نمی‌بینند.

استقبال پر زرق و برق و مردمی نسل کنونی ایران که با اقدامات خودجوش تجسم یافته است. گریه کودک، حضور نقاش بااستعداد ایرانی و آرزوی دیدار با رونالدو، پیامی روشن درباره هوشمندی قدرت نرم عربستان سعودی است که با دیگران متفاوت است.

تحسین و قدردانی خود را از اسطوره پرتغالی کریستیانو رونالدو پنهان نمی‌کنم... که به یک نماد، سفیر و چهره فوتبال ما، لیگ ما و پروژه ما تبدیل شده است و نمی‌توان او را با سرزندگی و علاقه مقایسه کرد. کافی است او در مسابقات، دیدارها یا حساب‌های شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی در مورد کشور ما و فرهنگ آن اشاره، کلمه یا تصویری را منتشر کند تا آثار انتقال تصویر ذهنی مثبت از عربستان به کل جهان را شاهد باشیم.

رونالدو تنها نیست، بلکه به بزرگترین ستاره در بین ستاره‌های پروژه فوتبال عربستان تبدیل شده است.»

منبع: ورزش 3