شهر خبر

رونالدو در رکورد گلزنی برای رئال مادرید رقیب پیدا کرد

جود بلینگام گل پیروزی را در دقیقه چهارم وقت اضافه به ثمر رساند تا رئال مادرید موفق به شکست اونیون برلین شود و با این کار هم‌رده کریستیانو رونالدو، آسنسیو و ایسکو شد.

رونالدو در گلزنی برای رئال مادرید رقیب پیدا کرد

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛ 

شروع افسانه‌ای جود بلینگام در رئال مادرید ادامه یافت و او در آخرین لحظه موفق شد اونیون برلین را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا شکست دهد. بلینگام که تابستان امسال از بوروسیا دورتموند به غول اسپانیایی ملحق شد، شش گل در شش بازی برای باشگاه جدیدش به ثمر رسانده و شش پیروزی در این روند به ارمغان آورده است. این ملی‌پوش انگلیسی در حال حاضر خود را به عنوان یک فوق‌ستاره در پایتخت اسپانیا تثبیت کرده است.

ستاره سابق بیرمنگام‌سیتی در اولین بازی خود در لالیگا برای سپیدپوش‌ها گلزنی کرد و همچنین در اولین بازی خود در لیگ قهرمانان اروپا به گل رسید. این اتفاق او را به یک باشگاه انحصاری در رئال مادرید وارد می‌کند، باشگاهی که تنها سه بازیکن دیگر، از جمله کریستیانو رونالدو، قبلاً موفق به ورود به آن شده بودند.

رونالدو، رکورددار گلزنی تاریخ رئال مادرید با ۴۵۰ گل در ۴۳۸ بازی، در هر یک از اولین بازی‌های باشگاهی خود در سال ۲۰۰۹ گلزنی کرده بود، در حالی که ایسکو چهار سال بعد و مارکو آسنسیو در سال ۲۰۱۶ هم همین کار را انجام دادند.

گل مقابل اونیون برلین  گلی فرصت‌طلبانه و تا حدودی از روی خوش شانسی برای بلینگام بود، شوت فدریکو والورده با برخورد به تونی کروس منحرف شد و جلوی پای بلینگام افتاد تا ستاره جوان انگلیسی باز هم گلزنی کند، چراکه او طبق معمول در زمان مناسب در مکان مناسب حضور داشت.

بلینگام ماه گذشته اولین بازی خود را برای مادرید در لالیگا انجام داد و کار خود را با گلزنی در پیروزی ۲-۰ خارج از خانه مقابل اتلتیک بیلبائو شروع کرد. هفته بعد در دومین بازی در پیروزی ۳-۱ خارج از خانه مقابل آلمریا دو گل زد و یک پاس گل به وینیسیوس جونیور داد. بلینگام در دیدار مقابل سلتاویگو با ضربه سر دیرهنگام به پیروزی ۱-۰ شاگردان کارلو آنچلوتی کمک کرد. در ماه آگوست به عنوان بهترین بازیکن ماه لالیگا انتخاب شد و تبدیل به اولین بازیکن انگلیسی شد که برنده این جایزه می‌شود. هیچ مانعی برای این بازیکن ۲۰ ساله وجود نداشت و در دقیقه پنجم وقت اضافه مقابل ختافه گل پیروزی را زد، روند گلزنی او مقابل رئال سوسیداد متوقف شد، اگرچه مادرید آن بازی را ۲-۱ برد.

منبع: خبر ورزشی