شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#اتحادیه اروپا#جدید#خودروسازان#چهارشنبه

رکورد فروش خودرو‌های تمام الکتریکی در اتحادیه اروپا

داده‌های انجمن خودروسازان اروپا (ACEA) در روز چهارشنبه نشان داد که بیش از یک پنجم خودروی جدید فروخته شده در اتحادیه اروپا در ماه آگوست، کاملاً الکتریکی بود، زیرا فروش مدل‌های بدون آلایندگی بیش از دو برابر شده است.

رکورد فروش خودرو‌های تمام الکتریکی در اتحادیه اروپا

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

 انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد که مدل‌های تمام الکتریکی ۲۱ درصد از فروش را در اتحادیه اروپا در ماه اگوست تشکیل می‌دهند و این اولین بار است که بیش از یک پنجم کل فروش را شامل می‌شوند.

حدود یک میلیون خودروی تمام الکتریکی در هشت ماه اول سال ۲۰۲۳ در اتحادیه اروپا فروخته شد. به طور کلی، فروش خودرو در اتحادیه اروپا در ماه آگوست ۲۱ درصد افزایش یافت که معمولاً ماه کم فروش برای خودرو است، اما سیزدهمین ماه متوالی رشد فروش را داشت، زیرا صنعت خودرو از مشکلات زنجیره تامین مرتبط با بیماری همه گیر بهبود می‌یابد.

فروش خودرو‌های تمام الکتریکی در ماه اگوست ۲۰۲۲ بیش از دو برابر شده و به ۱۶۵ هزار و ۱۶۵ دستگاه رسیده است. مدل‌های احتراق داخلی کمتر از ۵۰ درصد از فروش را در ماه اگوست به خود اختصاص دادند و پلاگین هیبریدی نیز۷.۴ درصد در حالی که هیبرید‌های کامل ۲۳.۹ درصد از فروش را تشکیل می‌دهند.

مدل‌های دیزلی تنها ۱۲.۵ درصد از فروش را به خود اختصاص دادند. خودرو‌های دیزلی بیش از ۵۰ درصد از فروش خودرو‌های جدید را تا سال ۲۰۱۵ را شامل می‌شدند.

طبق گزارش رویترز، انجمن خودروسازان اروپا اعلام کرد که فولکس واگن، بزرگترین فروشنده خودرو در اروپا، در ماه آگوست ۲۱.۲ درصد افزایش فروش داشته است و استلانتیس و رنو به ترتیب شاهد افزایش فروش ۶.۴ و ۲۲.۳ درصدی بودند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان