شهر خبر

نمایندگان جامعه ارمنی‌ قره‌باغ وارد آذربایجان شدند

نمایندگان جامعه ارمنی‌ قره‌باغ وارد آذربایجان شدند

ایسنا نوشت: به دنبال برقراری آتش‌بس، هیئتی از نمایندگان ارمنی‌های ساکن قره‌باغ امروز (پنج‌شنبه) برای شروع مذاکرات با مقامات جمهوری آذربایجان وارد شهر «یولاخ» شد.

نمایندگان جامعه ارمنی قره‌باغ به همراه نیروهای حافظ صلح روسی و پلیس آذربایجان برای مذاکره وارد یولاخ شدند.

سفر هیاتی از قره‌باغ به جمهوری‌ آذربایجان در شرایطی انجام می‌شود که روز چهارشنبه مقامات قره‌باغ تصمیم خود را برای توقف درگیری‌ها با جمهوری آذربایجان پس از پیشنهاد نیروهای حافظ صلح روسیه اعلام کردند.

باکو روز سه‌شنبه از آغاز عملیات «ضد تروریسم» در قره‌باغ خبر داد و مدعی شد که ارمنستان در حال تقویت نظامی در این منطقه است و عملیات «خرابکارانه» علیه نیروهای جمهوری آذربایجان انجام داده است. ایروان این اتهامات را رد کرد و مدعی شد که باکو قصد پاکسازی ارامنه از قره‌باغ را داشته است.

در نهایت وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای گفت که با میانجیگری فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه، توافقی میان طرف آذربایجانی و نمایندگان قره‌باغ مبنی بر توقف کامل درگیری‌ها حاصل شد. به گفته آنها، اجرای این توافق‌ها با هماهنگی فرماندهی نیروهای حافظ صلح روسیه انجام خواهد شد.

همچنین چهارشنبه خبرگزاری آذربایجان اعلام کرد که پنج‌شنبه نشستی با نمایندگان ارمنی در قره‌باغ برگزار و مسئله ادغام مجدد آن‌ها بررسی خواهد شد. ریاست جمهوری آذربایجان گفت: نشستی با ارامنه قره‌باغ برگزار می‌شود تا در مورد مسائل مربوط به ادغام مجدد براساس قانون اساسی کشورمان گفت‌وگو شود.

310310