شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#استقلال#جدید#نکونام#پایتخت

دردسر جدید استقلال : ستاره محبوب نکونام

آبی‌پوشان پایتخت در ایام تعطیلی مسابقات رسمی خود، روزگار پرماجرایی را پشت سر می‌گذارند.

دردسر جدید استقلال : ستاره محبوب نکونام

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛ 

استقلال در اتفاقی غیرمنتظره به تعطیلاتی طولانی‌مدت رفته و آنچه از شواهد پیداست، عدم برگزاری بازی‌های رسمی آبی‌پوشان پایتخت در لیگ برتر حداقل ۱۷ روز دیگر تمدید خواهد شد تا آن‌ها در اتفاقی کم‌سابقه بیش از یک‌ماه تعطیلات میان فصل را به‌واسطه برگزاری اردوهای ملی تجربه کنند. شاگردان جواد نکونام که در ۴ هفته ابتدایی لیگ برتر موفق به کسب ۹ امتیاز شدند، بعد از انجام دیدار مقابل استقلال خوزستان که ششم شهریورماه برگزار شد، به تعطیلات ملی رفتند و همچنان این تعطیلات ادامه دارد.

آبی‌پوشان پایتخت در گام نخست ۳ نماینده در تیم ملی ایران داشتند که این روزها، روزبه چشمی در کنار محمدحسین مرادمند و صالح حردانی به تمرینات استقلال بازگشته‌اند. البته که با تصمیم جواد نکونام، هیچ خبر و تصویری از تمرینات آبی‌ها رسانه‌ای نمی‌شود و آن‌ها در سکوت خبری کار خود را در تهران پیش می‌برند و برای دیدارهای بعدی خود در لیگ برتر آماده می‌شوند. در شرایطی‌که در هفته پنجم استقلال باید در دربی پایتخت مقابل پرسپولیس به میدان می‌رفت، حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا باعث لغو دربی پایتخت شد.

استقلالی‌ها بعد از آنکه ۳ بازیکن‌شان از اردوی تیم بزرگسال بازگشتند، ۳ بازیکن‌شان همراه تیم امید به بازی‌های آسیایی هانگژو رفتند تا همچنان سریال لغو بازی‌های استقلال ادامه داشته باشد. براساس قانون، هر تیم که ۳ بازیکن یا بیش از ۳ بازیکن در اردوی ملی داشته باشد، دیدارهای لیگ برتری‌اش لغو خواهد شد و حضور حسین حسینی در کنار سامان تورانیان و امیرارسلان مطهری همراه تیم امید در هانگژو باعث لغو دیدار شاگردان جواد نکونام مقابل تیم هوادار تهران شد و در صورتی‌که تیم امید به نیمه‌نهایی بازی‌های آسیایی برسد، دیدار با تیم مس رفسنجان هم که قرار است پانزدهم مهرماه برگزار شود، لغو خواهد شد.

مدیران باشگاه شاهین بوشهر توانستند به‌واسطه عدم دریافت حق رشد مهدی قایدی حدود ۵۰۰ میلیون تومان علیه باشگاه استقلال حکم بگیرند و در شرایطی‌که استقلالی‌ها معتقدند این باشگاه وجود خارجی ندارد، پنجره نقل‌وانتقالاتی این باشگاه از سوی فیفا بسته شده است. در روزهای گذشته، علی خطیر مدیرعامل استقلال عدم اطلاع هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال از قوانین را علت بسته شدن پنجره تیمش دانست اما شب گذشته ممبینی پاسخ اظهارات خطیر را داد و مدعی شد که استقلالی‌ها باید برای باز شدن پنجره‌شان بدهی خود را پرداخت کنند که همچنان این بدهی پرداخت نشده است تا پنجره آبی‌ها بسته بماند.

جواد نکونام به دنبال جذب ۲ بازیکن خارجی بود که توافقات برای حضور گوستاوو بلانکو در جمع آبی‌پوشان پایتخت نهایی شد و بلانکو به تهران سفر کرد. گفته می‌شود که این مهاجم باتجربه آرژانتینی در تمرینات استقلال حضور یافته اما همچنان قرارداد او نهایی نشده و با توجه به بسته بودن پنجره نقل‌وانتقالاتی، خبری از ثبت قرارداد او هم ثبت نیست! در کنار بلانکو، سرمربی آبی‌پوشان پایتخت امیدوار به جذب هافبک خارجی بود اما گزینه‌های موردپسند نکونام با استقلالی‌ها به توافق نرسیدند تا با توجه به فقدان حضور بازیکنان باکیفیت در بازار آزاد، جواد نکونام قید جذب هافبک خارجی را حداقل تا پنجره نقل‌وانتقالات زمستانه بزند!

آبی‌پوشان پایتخت در ایام تعطیلات بازی‌های رسمی خود به سراغ برگزاری دیدارهای دوستانه رفته‌اند. هفته گذشته در نخستین بازی تدارکاتی در تعطیلات فیفادی، استقلالی‌ها به مصاف صنعت‌نفت آبادان رفتند که این بازی با برتری ۳ بر یک شاگردان جواد نکونام به پایان رسید. حالا گفته می‌شود که رایزنی‌های مدیران باشگاه استقلال برای برگزاری دومین بازی تدارکاتی به‌ثمر نشسته و قرار است شاگردان نکونام فردا (پنجشنبه) در دیداری تدارکاتی در تهران به مصاف گل‌گهر سیرجان بروند که با توجه به سطح کیفی گل‌گهر این مصاف دوستانه می‌تواند در روند آماده‌سازی آبی‌پوشان پایتخت برای حضور در ادامه لیگ بیست‌وسوم نقش موثری داشته باشد.

منبع: خبر ورزشی