شهر خبر

سپاهان از استقلال و پرسپولیس حسابی سبقت گرفت

در حاشیه گفت و گوی مهدی تاج با خبرنگاران در خصوص دیدار پرسپولیس - النصر، رئیس فدراسیون فوتبال نکته جالبی در خصوص دو تیم زنان عنوان کرد.

سپاهان در این مورد از تمام لیگ جلوتر است

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛ 

ظهر دوشنبه در حاشیه تمرین پرسپولیس، مهدی تاج در جمع خبرنگاران میدانی عنوان کرد که در آخرین کنگره فوتبال آسیا مشخص شده است که تنها ۹ کشور در قاره کهن موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای در فوتبال زنان شده‌اند. تاج در ادامه گفت کشور ما هم در جمع این ۹ کشور حضور دارد.

۱۵ تیم فوتبال زنان در قاره آسیا مجوز حرفه‌ای دارند که ۲ تیم برای ایران است!

قطعاً می‌دانید تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس در لیگ برتر زنان تیمداری نمی‌کنند در نتیجه اخذ این دو مجوز مربوط به تیم‌های پرطرفدار پایتخت نیست اما اگر می‌خواهید بدانید که کدام دو باشگاه موفق شدند در بخش زنان مجوز حرفه‌ای دریافت کنند؛ آن هم در شرایطی که تیم‌های بزرگی مثل استقلال در حوزه مردان موفق به اخذ این مجوز نشدند، ما به شما خواهیم گفت.

خاتون بم تیمی که در ۱۵ دوره‌ای که از برگزاری لیگ برتر زنان می‌گذرد موفق شده در ۹ دوره قهرمان فوتبال زنان ایران شود؛  آنها نخستین تیمی هستند که موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای از سوی کنفدراسیون آسیا شدند.

دومین تیم هم سپاهان اصفهان است سپاهانی‌ها هم در ۶ سال گذشته حضور مستمری در لیگ برتر زنان داشتند و در سال گذشته هم موفق شدند بعد از خاتون به عنوان نایب قهرمانی دست پیدا کنند

طلایی پوشان اصفهانی درحالی موفق به اخذ این مجوز شدند که تنها باشگاه فوتبال ایران هستند که هم در حوزه زنان و هم در حوزه مردان موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای از کنفدراسیون فوتبال آسیا شده‌اند

دو باشگاه فوتبال زنان در ایران موفق به اخذ مجوز حرفه‌ای شدند که در مجموع قاره کهن تنها ۱۵ باشگاه این مجوز را دارند و این آمار ویژه‌ای برای فوتبال ما به شمار می‌رود.

منبع: ورزش 3