شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#رهبر انقلاب

خبرهای مهم مشاور نظامی رهبر انقلاب درباره تولید انبوه صنایع دفاعی در ایران

خبرهای مهم مشاور نظامی رهبر انقلاب درباره تولید انبوه صنایع دفاعی در ایران

فارس نوشت: مشاور فرمانده کل قوا در امور ارتش، گفت: پس از انقلاب کشور ما با روحیه خودباوری، به توانایی تولید محصولات دفاعی مورد نیاز خود در بیش از ۷۵۰ خانواده از محصولات دفاعی در تمامی حوزه‌های رزم، دست پیدا کرده است.

امیر سرتیپ امیر حاتمی، مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش در آستانه هفته دفاع مقدس در نشست هیات معارف جنگ سپهبد شهید صیاد شیرازی در جمع دانشجویان دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) گفت: با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، کشور عزیزمان از همان ماه‌های اول انقلاب تحت تحریم‌های همه جانبه نظام سلطه به‌ویژه تحریم‌های سخت تسلیحاتی قرار گرفت و این تحریم‌ها با آغاز جنگ تحمیلی و حمله رژیم صدام به کشورمان به اوج خود رسید.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش با اشاره به وابستگی کامل رژیم پهلوی به آمریکا در حوزه تسلیحات و تجهیزات نظامی، تصریح کرد: رژیم منحوس پهلوی با نادیده گرفتن استعدادها و ظرفیت‌های ملی و تکیه نکردن به قابلیت‌های جوانان این مرز و بوم اقدام به بکارگیری و استخدام هزاران مستشار غربی و هزینه‌های هنگفت به ملت ایران تحمیل کرد و سودای ژاندارمی منطقه را در سر می‌پروراند.

امیر حاتمی با تحلیل این وابستگی خفت بار در همه حوزه‌ها، گفت: مستشاران غربی که از جیب ملت ایران ارتزاق می‌کردند با پیروزی انقلاب اسلامی از کشور خارج شدند و ارتش جمهوری اسلامی ایران در حساس‌ترین شرایط تاریخی خود با انبوهی از تسلیحات وارداتی و غربی که از نظر تعمیرات و قطعات به خارج از کشور وابستگی داشت، مواجه شد و مجبور بود برای دفاع از تمامیت ارضی و انقلاب به هر نحو ممکن از این تجهیزات و تسلیحات استفاده کند.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش با بیان تدبیر راهبردی امامین انقلاب مبنی بر لزوم خودکفایی و خود اتکایی در نیروهای مسلح و ارتش تصریح کرد: فرماندهان، رزمندگان و متخصصان ارتش با اتکا به غیرت دینی، هوش، استعداد، اراده و همت خود توانستند علی‌رغم خروج مستشاران و تحریم در خرید و بکارگیری قطعات و تسلیحات تا پایان جنگ تحمیلی از تمامی آن تجهیزات به بهترین نحو ممکن بر علیه دشمن استفاده کند.

وی افزود: این قابلیت و توانایی کارکنان، رزمندگان و فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران برای دشمنان این کشور قابل تصور نبود، چرا که انتظار داشتند در زمان کوتاهی با تحریم‌ها و قطع دسترسی ایران به خارج از کشور، آن تسلیحات غیرقابل استفاده شده و ملت ایران در جنگ شکست خواهد خورد.

امیر حاتمی، یکی از اساسی‌ترین راه‌های برون رفت از دشمنی نظام سلطه و آسیب ندیدن ملت ایران را قوی شدن در تمامی مولفه‌های قدرت دانست و خاطرنشان کرد: بر این اساس پس از دوران دفاع مقدس، فصل نوینی در حوزه رشد و بالندگی دفاعی کشور گشوده شد و با تکیه بر تجارب ارزنده هشت سال دفاع مقدس، پیشرفت‌های چشمگیری در تمامی حوزه‌های دفاعی نصیب ایران اسلامی شد.

وی ادامه داد: ایران قبل از انقلاب با وجود حمایت‌های بی‌دریغ بیگانگان به‌ویژه غرب قادر به تولید حدود ۳۰ خانواده از محصولات دفاعی بود. پس از انقلاب کشور ما با روحیه خودباوری، به توانایی تولید محصولات دفاعی مورد نیاز خود در بیش از ۷۵۰ خانواده از محصولات دفاعی در تمامی حوزه‌های رزم اعم از زمینی، هوایی، دریایی، موشکی، راداری، پدافندی، الکترونیک، اپتیک و غیره بدون نیاز به خارج از کشور دست پیدا کرده است.

مشاور فرمانده کل قوا در امور ارتش، بیان کرد: جمهوری اسلامی در قدرت دفاعی بومی خود به جایگاهی در تراز جهانی دست یافته و امروز الگویی برای سایر کشورهاست و به برکت این قدرت و اقتدار ملی، اجازه تعدی به هیچ متجاوز بدخواهی را نخواهد داد و قادر است به بهترین شکل ممکن از منافع و استقلال خود دفاع کند.

امیر سرتیپ حاتمی مطالعه تاریخ ملت ایران و درس آموختن از تجربیات تاریخی توسط جوانان و افسران جوان ارتش را از تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم دانست و تصریح کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب که رهنامه آینده درخشان ملت ایران است به شناخت حقایق و واقعیت‌ها، دشمن‌شناسی، شناخت ابزارها و ترفندهای نظام سلطه، مجهز شدن به علم، دانش، تقوا و کار آزمودگی جوانان برای ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور امام زمان(عج) تاکید فراوان شده است.

وی با اشاره به حداکثر تلاش‌های دشمنان برای ممانعت از دستیابی جمهوری اسلامی ایران به فناوری و دانش نظامی گفت: با وجود ترور ناجوانمردانه و مظلومانه فرزندان این ملت بزرگ همچون شهید سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، شهید سپهبد صیاد شیرازی و دانشمندان هسته‌ای و دفاعی همچون دکتر محسن فخری‌زاده، پیشرفت فعالیت‌های دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران به رشد و شکوفایی چند برابری رسیده است.

مشاور فرمانده معظم کل قوا در امور ارتش تصریح کرد: امنیت پایدار، اقتدار بین‌المللی، نفوذمنطقه‌ای، استقلال و تمامیت ارضی، خودباوری و پیشرفت‌های چشمگیر امروز ایران اسلامی به برکت خون پاک و مطهر شهدای عزیز عرصه دفاع و امنیت صورت گرفته است.

۲۷۲۲۰