شهر خبر

فراخوان پیچینگ جشنواره فیلم کوتاه تهران منتشر شد

فراخوان پیچینگ جشنواره فیلم کوتاه تهران منتشر شد

متقاضیان می‌توانند فیلمنامه‌های خود را برای شرکت در پیچینگ جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به معاونت تولید انجمن سینمای جوانان ایران ارسال کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از روابط عمومی چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، متقاضیان حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای می‌توانند فیلمنامه‌های خود را جهت شرکت در پیچینگ چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به معاونت تولید انجمن سینمای جوانان ایران ارسال کنند.

انجمن سینمای جوانان ایران در نظر دارد در چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، فیلمنامه‌های منتخب در تعدادی از ژانرها را طی فرایند پیچینگ، جهت ساخت مورد حمایت قرار دهد.

سقف حمایت مالی در نظر گرفته شده برای هر اثر در این رویداد مبلغ ۲ میلیارد ریال خواهد بود.

همچنین متقاضیان در صورت جلب نظر اسپانسرهای حقیقی و حقوقی شرکت کننده در رویداد، امکان دریافت حمایت این سرمایه‌گذاران را نیز دارا خواهند بود.

کمدی، علمی تخیلی، وحشت، دفاع مقدس و مقاومت، امید و چشم‌انداز آینده، ژانرها و موضوعات قابل پذیرش در این رویداد معرفی شده‌اند.

شرایط و ضوابط شرکت در این بخش به شرح زیر اعلام شده است:

تمامی متقاضیان دارای سابقه ساخت حداقل ۲ فیلم کوتاه امکان شرکت در رقابت را خواهند داشت.

هر متقاضی تنها مجاز به ارسال یک اثر به دبیرخانه رویداد است.

جلسه به صورت عمومی و در محل جشنواره برگزار خواهد شد و متقاضیان باید فیلمنامه خود را تا پیش از تاریخ جلسه، در بانک فیلمنامه خانه سینما ثبت و کد ثبت را به معاونت تولید انجمن ارائه کنند.

فیلمنامه‌هایی که پیش‌تر به تولید رسیده یا ذیل قرارداد تولید با هر نهادی باشند قابل حمایت نخواهند بود.

فیلمسازان راه یافته به رویداد، در جلسه آماده سازی پیش از پیچینگ، امکان بهره‌گیری از مشاوره و راهنمایی کارشناسان حوزه تولید را دارا خواهند بود.

ثبت نام و ارسال آثار:

تمامی متقاضیان باید فیلمنامه خود را در قالب استاندارد و به صورت فایل PDF نهایتاً تا تاریخ بیستم مهرماه سال جاری به ایمیل معاونت تولید انجمن به نشانی tolid.iycs@gmail.com ارسال کنند. درج طرح یک صفحه‌ای فیلمنامه در ابتدای متن الزامی است.

در ابتدای اثر، درج عنوان فیلمنامه، نام نویسنده، شماره تماس و ایمیل نویسنده، قالب و ژانر اثر، و تاریخ نگارش ضروری است. (در صورتی که اثر اقتباسی است، ذکر نام منبع اقتباس نیز الزامی است).

توضیحات:

۱. به علت زمان بر بودن فرایند بررسی آثار، تاریخ اعلامی به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

۲. اسامی سرمایه گذاران شرکت کننده در رویداد و جزییات مرتبط با جلسه، متعاقباً اعلام خواهد شد.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.