شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خودرو#ایران#ایران خودرو#بازار خودرو

ریزش ۱۵ میلیون تومانی قیمت این خودرو

ارزیابی بازار نشان‌ می‌دهد که اثر اخبار سیاسی همچنان در بازار خودرو احساس می‌شود و با این شرایط پرطرفدارهای ایران خودرو امروز 28 شهریور 1402هم شکل کاهشی داشتند.

ریزش ۱۵ میلیون تومانی قیمت این خودرو

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

روز گذشته و با آزاد شدن پول‌های بلوکه شده ایران توسط ایالات متحده بازار خودرو پس از دو هفته شکل کاهشی به خود گرفت، روندی که امروز هم ادامه داشت با این تفاوت که امروز دلار جهت خود را در بازار تغییر داد و شکل افزایشی به خود گرفته بود.

تداوم کاهش قیمت در بازار خودرو در حالی رقم خورد که فعالان بازار خودرو چندان به تداوم این کاهش امیدوار نیستند. به گفته فعالان بازار افت قیمت با توجه به اخبار سیاسی روز گذشته شکل گرفته و اثر آن چندان ادامه‌دار نخواهد بود؛ چرا که در حال حاضر بازار خودرو در انتظار ورود خودروهای واردتی است و ظاهرا ورود این خودروها می‌تواند قیمت خودرو را تثبت کند.

براساس ارزیابی بازار امروز «هایما S5 پلاس» در بازار کاهشی 15 میلیونی داشت و افت قیمت «راناپلاس» به 8 میلیون رسید. از سوی دیگر «207 پاناروما اتومات» هم با کاهش 7 میلیونی راهی بازار شد.

قیمت محصولات ایران خودرو

در میان محصولات ایران خودرو امروز قیمت خودروهای «207 پاناروما اتومات»، «هایما S5 پلاس»، «سمند سورن پلاس»، «رانا پلاس»، «دنا پلاس» و «دنا پلاس توربو اتومات» مورد ارزیابی قرار گرفت.

رصد بازار خودرو نشان دهنده آن است «سمند سورن پلاس» در بازار امروز با کاهش 5 میلیونی در بازار 580 میلیون تومان قیمت خورد، از سوی دیگر «هایما S5 پلاس» هم در بازار امروز یک میلیارد و 205 میلیون تومان قیمت خورد و افتی 15میلیونی را تجربه کرد. ارزیابی بازار نشان می‌دهد «رانا پلاس» هم در بازار امروز افت 8 میلیونی داشت و 502  میلیون تومان قیمت خورد.

براساس ارزیابی‌ها «دناپلاس» هم امروز بدون تغییر 640 میلیون تومان قیمت خورد،‌روندی که «دنا پلاس توربو اتومات» خلاف آن را تجربه کرد این خودرو امروز با افتی 6 میلیونی راهی بازار شد و 806 میلیون تومان قیمت خورد. بررسی‌‌ها نشان می‌دهد امروز پژو «207 پاناراما اتومات» هم امروز افتی 7 میلیونی داشت 780 میلیون تومان  قیمت خورد.  

منبع: اقتصاد نیوز