شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مسکن#بازار مسکن#تعداد#قهر#خریداران#بازار#مسکن

قهر خریداران با بازار مسکن !

بازار مسکن این روزها با کاهش تدریجی فروشنده روبه‌رو شده است و اگرچه ابعاد خروج فروشنده‌‌ها از بازار مسکن به اندازه خروج خریداران نبوده و محدودتر است، اما هیچ بعید نیست در هفته‌‌های آتی عملا تعداد فایل خرید نیز به حداقل برسد و کار برای معدود خریداران مصر و جدی حاضر در بازار مسکن دشوارتر از این که هست، شود.

قهر خریداران با بازار مسکن !

وقایع روز ـ سرویس اقتصادی؛

شواهد متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد گروهی از خریداران پس از انتظار ناکام دو تا سه‌ماهه در بازار مسکن پایتخت، تصمیم به خروج از بازار گرفته‌‌اند. واسطه‌‌های ملکی می‌‌گویند تعداد بازدید از فایل‌‌های فروش عرضه شده به بازار مسکن شهر تهران به شدت کاهش پیدا کرده و حتی می‌توان ادعا کرد از تعداد تماس‌‌های تلفنی هم نسبت به یکی دو ماه گذشته کاسته شده است.

به این ترتیب عده‌‌ای از فروشنده‌‌ها به واسطه‌‌ها اعلام کرده‌‌اند که فعلا از فروش منصرف شده‌‌اند. اغلب این فروشنده‌‌ها قصد تبدیل به احسن داشته‌‌اند و عملا در هفته‌‌های اخیر با وجود اینکه جست‌‌وجوی آنها نتیجه داده و فایل مناسب خرید بعدی خود را پیدا کرده‌‌اند، اما در فروش واحد فعلی خود ناموفق بوده‌‌اند.

این حالت معلق دیگر برای فروشنده‌‌های واحدهای تبدیل به احسنی قابل تحمل نیست و به همین خاطر آنها به تدریج از بازار خارج شده و ترجیح می‌دهند واحد مسکونی فعلی خود را حفظ کنند. پیامد اصلی ناامیدی فروشنده‌‌های بازار مسکن به شکل کاهش فایل در بازار نیز به زودی مشهود خواهد شد.

منبع: اقتصاد نیوز