شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جایزه

«داستان آمریکایی» برنده جشنواره تورنتو شد

«داستان آمریکایی» برنده جشنواره تورنتو شد

ایسنا نوشت: جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو درحالی به پایان رسید که فیلم «داستان آمریکایی»‌ ساخته «کورد جفرسون»‌ برنده جایزه فیلم منتخب مردم شد.

فیلم طنز «داستان آمریکایی» به کارگردانی «کورد جفرسون»‌ جایزه فیلم منتخب مردم در جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو را دریافت کرد تا شانس خود را در جوایز اسکار افزایش دهد.

جایزه انتخاب مردمی جشنواره فیلم تورنتو همواره یکی از بهترین پیش‌بینی‌کننده‌ها برای احتمال دریافت جوایز مختلف در نظر گرفته می‌شود، با این حال جشنواره تورنتو در سال ۲۰۲۳ به دلیل اعتصاب‌های نویسندگان و بازیگران، نسبت به اکثر سال‌ها میزبان ترکیب ضعیف‌تری بود. در سال‌های گذشته «کتاب سبز»‌، «۱۲ سال بردگی» و «سرزمین آوارگان» که برنده جایزه فیلم منتخب مردم در جشنواره «تورنتو» شدند، در نهایت به عنوان برنده جایزه بهترین فیلم اسکار انتخاب شدند. فیلم‌های دیگری همچون‌ «لالالند» و ‌«جوجو رابیت» نیز به فهرست نامزدهای دریافت جایزه بهترین فیلم اسکار راه یافته بودند.

جایزه فیلم منتخب مردم در سال ۱۹۷۸ تاسیس شد و از آن زمان تاکنون ۷ مورد از فیلم‌های برنده این جایزه در شاخه بهترین فیلم اسکار نیز به عنوان برگزیده انتخاب شده‌اند.

جایزه بهترین مستند به انتخاب تماشاگران جشنواره تورنتو نیز به «آقای آماده‌شدن: جادوی باروپذیری»‌ ساخته «رابرت مک‌کالوم»‌ اهدا شد.

فیلم «‌سولو»‌ ساخته «سوفی دوپویس» که داستانی عاشقانه را روایت می‌کند نیز به عنوان برترین فیلم کانادایی معرفی شد.

۲۴۵۲۴۵