شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کنکور#لاریجانی

ماجرای نامه ویژه علی لاریجانی به رهبری درباره کنکور و ورود شورای انقلاب فرهنگی به این موضوع

در شرایطی که نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی از نامه رئیس سابق مجلس به مقام معظم رهبری درباره لزوم ورود به موضوع کنکور و اصلاح آن خبر داد عبدالرضا مصری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که موضوع این نامه در خصوص آسیب‌های تبلیغات کنکور در صداوسیما بود.

ماجرای نامه ویژه علی لاریجانی به رهبری درباره کنکور و ورود شورای انقلاب فرهنگی به این موضوع
|
۱۴۰۲/۰۶/۲۷ ۱۳:۴۵:۰۰
اعتمادآنلاین |

الیاس نادران نماینده تهران در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تقاضای اعمال ماده ۱۰۰ آیین‌نامه داخلی در خصوص اصلاح طرح قانون کنکور در اخطاری اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷ رئیس وقت مجلس نامه‌ای به رهبری نوشت و مسائلی را نسبت به کنکور و کلاس‌های آن و نحوه برگزاری کنکور بیان کرد؛ دفتر رهبری نظر مقام معظم رهبری را به این شکل منعکس کرد که «شورای انقلاب فرهنگی به این موضوع ورود و اعلام نظر کند».

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: مطابق دستور رهبری در موضوعاتی که شورای انقلاب فرهنگی ورود می‌کند، مجلس شورای اسلامی اجازه ورود ندارد و برعکس آن هم صادق است؛ با این استناد شورای عالی فرهنگی مصوبه‌ای درباره کنکور در ۱۴۰۱.۴.۲۵ داشت و ما اکنون در آخر شهریورماه سال ۱۴۰۲ می‌خواهیم که نسبت به این مصوبه اظهارنظر کنیم.

نادران اظهار کرد: از طرف دیگر رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، فرهنگی و بهداشت و تعدادی از اشخاص حقیقی از مجلس عضو شورای فرهنگی هستند و در زمان تصویب مصوبه شورا حضور داشتند اگر نظر و جمع‌بندی مجلس شورای اسلامی چیز دیگری بود باید درباره آن مخالفت می‌شد.

وی همچنین تصریح کرد: این مصوبه به امضای رئیس جمهور رسیده و از سال ۱۴۰۱ ابلاغ شده است حالا ما به یکباره می‌خواهیم این مصوبه را متوقف کرده و سیستم را تغییر دهیم؛ آن هم در شرایطی که کمیسیون آموزش و هیات رئیسه می‌تواند با شورای انقلاب فرهنگی صحبت کند.

عبدالرضا مصری، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: درباره نامه رئیس سابق مجلس به رهبری این توضیح لازم است که بگویم این نامه پیرامون آسیب‌های تبلیغات کنکور در صداوسیما بود که حجم تبلیغات کنکور خیلی زیاد بود.

وی اضافه کرد: در این نامه این موضوع به رهبری منعکس شد که اینقدر تبلیغات کنکور نباشد و به جای نشان دادن فرمول علم را به دانش آموزان نشان دهند.