شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#سازمان ملل#شورای امنیت#آمریکا

کربی: بایدن درباره اصلاح شورای امنیت سازمان ملل صحبت می‌کند

کربی: بایدن درباره اصلاح شورای امنیت سازمان ملل صحبت می‌کند

ایسنا نوشت: هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا در مصاحبه‌ای با دیلی تلگراف گفت: بایدن قرار است در جریان سخنرانی مجمع عمومی درباره تمایلش برای ایجاد اصلاحات در شورای امنیت صحبت کند.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات استراتژیک شورای امنیت ملی آمریکا گفت: مشخص کرده‌ایم که معتقدیم زمان آن رسیده که در ساختار شورای امنیت سازمان ملل نگاهی بیندازیم. بر این باوریم که این ساختار باید جامع‌تر و کاملتر باشد.

کربی همچنین ادامه داد، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر بر حمایت واشنگتن از گسترش شورای امنیت سازمان ملل تاکید می‌کند.

در حال حاضر روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آمریکا پنج عضو دائم شورای امنیت هستند. هر کدام از این کشورها حق وتو دارند. درضمن ۱۰ کشور دیگر که بر اساس قواعد جغرافیایی خود انتخاب شدند، وضعیت عضو غیر دائم دارند.

نمایندگانی از دولت آمریکا بارها درباره ایجاد اصلاحات در شورای امنیت صحبت کرده‌اند. به ویژه بایدن در جریان سخنرانی سال گذشته میلادی خود در مجمع گفته بود که واشنگتن از افزایش تعداد اعضای دائم شامل کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین حمایت می‌کند.

حتی مشخص شده که واشنگتن از ارائه وضعیت عضو دائم به هند حمایت می‌کند.

بر اساس گزارش دیلی تلگراف، آمریکا مایل است تا آلمان و ژاپن نیز در شورای امنیت اصلاح شده حضور داشته باشند.

311311