شهر خبر

جشنواره ملی پوسترها را همه ساله برگزار کنید

جشنواره ملی پوسترها را همه ساله برگزار کنید

اسفهبدی با آروزی موفقیت برای تیم برگزاری جشنواره ملی پوسترها پیشنهاد داد که این رویداد صنعتی – فرهنگی همه ساله و به صورت متوالی برگزار شود.

جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی پس از وقفه ای پنج ساله همزمان با نمایشگاه صنعت نمایشگاهی برگزار خواهد شد. این رویداد ملی که در دو دوره برگزاری خود با استقبال فعالان صنعت نمایشگاهی کشور به اقبال رسید در راستای نمایش اهمیت پوسترها در این صنعت بزرگ و پایگاهی برای گردهمایی فعالان این صنعت برگزار می شود.

اولین دوره برگزاری این رویداد همزمان با مدیریت حسین اسفهبدی در نمایشگاه بین المللی تهران بود. تنها مدیر منطقه ای یوفی با حمایت از ایده برگزاری این رویداد نقش مهمی در تعالی این جشنواره داشت. او پس از سال ها سکوت خبری و با توجه به اهمیت برگزاری این جشنواره صنعتی – فرهنگی پاسخگوی سوالات تیتر کوتاه پیرامون جشنواره ملی پوسترها بود که در ادامه مطالعه خواهید کرد.

تجربه موفق برگزاری اولین دوره جشنواره پوسترها

اسفهبدی در این گفتگو با بیان اینکه ایده برگزاری جشنواره ملی پوسترهای نمایشگاهی به عنوان یک رویداد ملی از روز اول مورد تایید او ,همکارانش در نمایشگاه بین المللی تهران بود، اظهار کرد: برگزاری این رویداد فرهنگی اقدامی بسیار خوب و پسندیده بود که در آن سال ها انجام شد. متاسفانه بنا به دلایل مختلف، برگزاری این رویداد پس از دو دوره متوقف شد؛ بنابراین از برگزارکنندگان این جشنواره درخواست دارم عزم خود را جزم کنند تا این رویداد مهم همه ساله و در تاریخ مشخصی برگزار شود تا اثرگذاری بیشتر و گسترده تری در صنعت نمایشگاهی کشور داشته باشد. به نوعی می توان گفت رونق این جشنواره در گرو برگزاری متوالی آن است.

حسین-اسفهبدی

وی افزود: اولین تجربه برگزاری این رویداد تجربه موفقی بود. تیم برگزارکننده این جشنواره اعم از آقای بزرگمهر مدیر مسئول روزنامه صمت و آقای میلاد محمدی به عنوان خبرنگار ایده ساز،  فعال و کوشای صنعت نمایشگاهی که دبیر این جشنواره هم بود، بسیار هماهنگ و با برنامه این رویداد را پایه ریزی کردند و از طرفی من و همکارانم در نمایشگاه بین المللی تهران هر آنچه در توان داشتیم پای کار آوردیم. همین عوامل موجب شد تا کارها به سرعت و بدون بروکراسی های مرسوم پیش برود. این موضوع نشان دهنده این است که همکاری های متقابل می تواند منجر به اتفاقات بزرگ و تاثیرگذار در هر بخش و صنعتی شود.

جشنواره ملی پوسترها نتیجه کار خوب تیمی

مدیرعامل پیشین نمایشگاه بین اللملی تهران در ادامه عنوان کرد: در زمان مدیریت من در نمایشگاه تهران ما کارشناسان چندانی در صنعت نمایشگاهی هم نداشتیم. با این حال من در آن سر دنیا جزو هیئت مدیره یوفی بودم و سیزده سال در صنعت نمایشگاهی کشور مدیریت کردم. این موضوع را مطرح کردم تا عنوان کنم هیچگاه یک فرد نمی تواند ادعا کند تمام موفقیت ها به دلیل مدیریت او بوده بلکه تیم اجرایی باید با یکدیگر هماهنگ باشد. از این رو اتفاقات خوب دوران مدیریت من اعم از برگزاری جشنواره پوسترهای نمایشگاهی نیز ماحصل عملکرد یک تیم منسجم و خوب بود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جزییات بصری در صنعت نمایشگاهی افزود:  پوسترها معرفی نامه نمایشگاه ها هستند. موضوع نمایشگاه ها باید از طریق پوسترها در کوتاه ترین زمان ممکن به مخاطب القا شود و در این میان زیبایی های بصری نیز نقش بسیار مهمی در این انتقال پیام دارند. خوشبختانه امروزه نیز پوسترهای نمایشگاهی از استانداردهای لازم برخوردار هستند. از این رو برگزاری دوباره این جشنواره را به فال نیک می گیرم و امیدوارم اتفاقات خوب و مهمی از طریق برگزاری این جشنواره در صنعت نمایشگاهی کشور رقم بخورد. باعث افتخار من خواهد بود که پس از سال ها در این جشنواره شرکت و با دوستان و همراهان قدیمی دوباره  همکلام شوم. برای تیم برگزاری این جشنواره آروزی موفقیت دارم.

رییس سابق منطقه‌ای یوفی در خاورمیانه و آفریقا تصریح کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که جذابیت این جشنواره را بیشتر کرده آن است که برخی پوسترهای برگزیده از استان‌ های غیر از پایتخت بودند و جای خوشحالی بسیاری دارد. این موضوع نشان می‌دهد ما طراحان برجسته بسیاری در شهرستان داریم، اما فرصت برای حضور آنان در چنین رویدادهایی کم است.

اسفهبدی در پایان ضمن ابراز خرسندی از برگزاری دوره سوم جشنواره پوسترها در سال جاری گفت: شاید بسیاری از مسئولان کشور به درستی نداند که صنعت نمایشگاهی تا چه اندازه می تواند پویا و اشتغالزا باشد. به جرات می توانم بگویم که هزاران شغل در طی فقط یک سال در این محل ایجاد می شود و جوانان بسیاری به صورت دائم با نمایشگاه های مختلف مشغول به فعالیت هستند. باید قدر صنعت نمایشگاهی بسیار بیشتر دانست.