شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#مشهد#آیت الله#قدس#آیت الله هاشمی

گشت و گذار آیت الله هاشمی در مزرعه نمونه آستان قدس /واعظ طبسی در مزرعه منتظر ما بود

هاشمی‌رفسنجانی روز بیست و پنجم شهریور در سفر مشهد به سر می‌برد و روزنوشت‌هایی از این سفر دارد.

به گزارش خبرگزاری، پایگاه اطلاع رسانی خانه موزه آیت الله هاشمی رفسنجانی خاطرات مرحوم آیت الله هاشمی در بیست و پنجم شهریور ماه سال ۱۳۷۹ را بازخوانی کرده است. در خاطرات این روز آمده است؛

به مجموعه ورزشی آستان ‌قدس [رضوی] رفتیم. در سالن ورزش باستانی، برنامه باستانی‌کاران را تماشا کردیم؛ با حال بود. صحبت کوتاهی در جواب خیرمقدم آنها نمودم. جوایز قهرمان شنای جانبازان را دادم. تیمی از کاراته‌کاران هم نمایشی دادند؛ با آنها هم خوش‌وبش‌کردم و با همه عکس‌گرفتم.

از آنجا به مزرعه نمونه آستان ‌قدس رفتیم. در مسیر آقای کریمی [قدوسی]، [قائم‌مقام آستان قدس رضوی] توضیحات می‌داد. از کوه‌سنگی و کمربندی مشهد عبور کردیم؛ جالب است. آقای [عباس واعظ] طبسی، در مزرعه منتظر ما بودند. از کارخانه فرآورده‌های لبنیات بازدید کردیم. با خط‌های تولید ماست، دوغ، پنیر، کره و بستنی، روزانه ۲۵۰ تُن شیر مصرف می‌کنند که عمده آن، از تولیدات خودشان است.

خانم‌های همراه، بعد از نماز ظهر و عصر آمدند. بعد از ناهار کمی استراحت‌ کردم و اخبار را دیدم؛ از روی کامپیوتر قابل‌حمل [لپ‌تاپ] که معمولاً همراه است و به وسیله خط تلفن، اخبار تلکس ویژه را دریافت می‌کند. معمولاً صبح و ظهر و شب می‌بینم. در نمازجمعه‌ها، از گزارش سازمان بازرسی کل کشور [در خصوص وقایع خرم‌آباد لرستان] حمایت شده و از قوه قضائیه خواسته‌اند که سریعاً رسیدگی کنند. در مقابل، گروه‌های دوم‌ خردادی، با انتشار بیانیه آن را محکوم کرده‌اند و رسانه‌های خارجی هم آنها را پخش می‌کنند.

عصر هم از گاوداری و مزارع بازدید کردیم. بعد از نماز مغرب و عشا، به مقرمان آمدیم. صبح و سر شب، جمعی از بستگان مقیم مشهد برای دیدار آمدند و نیز [آقای احمد نوروزی] شهردار مشهد و مسئولان قطار شهری مشهد آمدند. گزارش وضع شهر و نیازها و امکانات آن را دادند و گفتند، حضور بیش از ۶۰۰ هزار نفر حاشیه‌نشین در اطراف شهر، نقطه ضعف مشهد است. سالانه حدود ۱۳ میلیون زائر به مشهد می‌آید. گفتند، کار عمده آنها ادامه و تکمیل طرح‌های مهم و فراوان دوران سازندگی است. خواستند، از اجرای طرح قطار شهری که اکنون به طرح قطار سبک شهری تغییر یافته، حمایت کنم. اکنون سالانه ده میلیارد تومان اعتبار دارند.