شهر خبر

پروژه ساخت ابر ورزشگاه در تهران آغاز شد!

سرپرست وزارت ورزش و جوانان جزییات اجرای دستور رییس جمهور درباره ساخت یک ورزشگاه بزرگ در تهران را اعلام کرد.

پروژه ساخت ابر ورزشگاه در تهران آغاز شد!

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛ 

چند روز قبل بود که در حاشیه مراسم تجلیل از ورزشکاران مدال آور، ابراهیم رییسی ، رییس جمهور دستور به ساخت یک ورزشگاه بزرگ در تهران برای توسعه زیرساخت ورزش کشور داد. با گذشت چند روز از این ماجرا کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان اقدامات اولیه برای شروع ساخت ورزشگاه جدید در تهران را انجام داده است.

در این خصوص بیان کرد: «یک ورزشگاه خاص فوتبال خواهیم داشت و مجموعه سالن‌های تمرینی و مسابقات برای رشته‌های مختلف ورزشی نیز احداث خواهد شد. با همکاران نشست‌هایی را برگزار کردیم و قرار بر این شد در مرحله اول زمینی به مساحت ۲۰ تا ۳۰ هکتار در نقاط مختلف تهران توسط مشاوران و کارشناسان بررسی شود و بهترین مکان به لحاظ دسترسی، فرودگاهی و هتل مدنظر قرار بگیرد.»

او ادامه داد: «به محض اینکه این مکان توسط متخصصان امر شناسایی شود با استفاده از نقطه نظرات پیشکسوتان، مسئولان فدراسیون‌ها و مشاوران، سعی می‌کنیم مجموعه‌ای کامل به عنوان یادگار این دولت برای نظام جمهوری اسلامی و ورزش کشورمان ساخته شود. دفتر مستقل این کار ایجاد خواهد شد و تمام تمرکز دفتر روی این پروژه ورزشی خواهد بود تا بتوانیم منویات آقای رئیس‌جمهور را اجرایی و دل مردم را شاد کنیم و دغدغه‌ها و نگرانی‌های جامعه ورزش هم برطرف شود.»

سرپرست وزارت ورزش و جوانان در پایان افزود: «البته کار بسیار بزرگی است و می‌طلبد همه ارکان دولت به کمک مجموعه ورزش کشور بیایند. رئیس جمهور در حضور دکتر منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید زیادی به تامین بودجه داشتند و البته از ظرفیت‌های بخش خصوصی هم در این رابطه استفاده خواهیم کرد تا ساخت مجموعه‌ای در خور و شان ملت ایران آغاز شود. این یک کار ملی است و همه ارکان دولت باید کمک بدهند. آقای زاکانی شهردار تهران هم برای کمک اعلام آمادگی کردند و برای شناسایی زمین و تامین زیرساخت‌ها و امکاناتی که شهرداری می‌تواند به کمک ما بیاید، حتما به کمک شهرداری نیاز داریم.»

منبع: خبر فوری