شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#خرم‌آباد#آیت الله#آیت الله هاشمی

ردپای موشک های اسرائیل در خاطرات آیت الله هاشمی /می گویند تقصیر تاج زاده است 

ردپای موشک های اسرائیل در خاطرات آیت الله هاشمی /می گویند تقصیر تاج زاده است 

هاشمی‌رفسنجانی روز بیست و چهارم شهریور در مورد گزارش سازمان بازرسی کل کشور در مورد حوادث خرم‌آباد نوشته‌است. او همچنین به چند جلسه و نشست سیاسی نیز اشاره کرده‌است.

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی خاطرات از ۲۴ شهریور سال ۱۳۷۹ را می‌خوانید.

دیروز [سازمان] بازرسی‌ کل‌ کشور، گزارشی دربارۀ حوادث خرم‌آباد داد. عمده تقصیر را به گردن [دفتر] تحکیم وحدت و [آقای مصطفی تاج‌زاده]، معاون سیاسی وزارت کشور و [آقای محمد رضایی] معاون استاندار خرم‌آباد [لرستان] انداخت و با عکس‌العمل دوم‌ خردادی‌ها روبه‌رو شد؛ گزارش را یک‌طرفه و نادرست خواندند. دیشب و امروز، رادیوهای بیگانه با مصاحبه با دوم‌ خردادی‌ها نظرات آنها را منعکس‌ کردند و می‌کنند و روزنامه‌ها هم هر یک، به نفع خط‌شان، اظهار نظر کرده‌اند.

در دانشگاه [علوم اسلامی] رضوی، به مناسبت آغاز سال تحصیلی، برای طلاب و اساتید سخنرانی داشتم و پیشنهاد فضای آزادتر برای ابراز نظر و توسعه‌ رشته‌های علوم انسانی و توجه به فقه حکومتی و رواج رساله‌نویسی برای طلاب در مقاطع مختلف دادم. آقای [عباس واعظ] طبسی [تولیت آستان قدس رضوی] خیرمقدم گفتند و توضیحات در پیشرفت حوزه مشهد دادند؛ جلسه مفیدی بود.

مقداری هم در مقر با آقای طبسی و آقای [علی] کریمی [قدوسی]، [قائم‌مقام آستان قدس رضوی] دربارۀ امور استان و حوزه [علمیه مشهد] و آستان ‌قدس، مذاکره کردیم. عصر هم ساعتی با آقای طبسی، در خصوص مسائل سیاسی و فرهنگی کشور و مسئله ریاست‌جمهوری و توطئه‌های ضدانقلاب و راهکارهای دفاع مذاکره کردیم. شب، علمای مشهد و مسئولان، به مناسبت سفر من، میهمان آستان‌ قدس بودند. آقای طبسی خیرمقدم گفت و من هم در اهمیت حضور روحانیت در صحنه و وفاق ملی با محوریت روحانیت، صحبت کوتاهی کردم.

سر شام با آقای [حسین] غزالی، [مدیر] مسئول روزنامه خراسان حرف زدیم. از دخالت‌های کمیته امداد که صاحب روزنامه است، گله دارد. بعد از شام، آقایان [بیژن نامدار] زنگنه [وزیر نفت] و [علی] عبدالعلی‌زاده [وزیر مسکن و شهرسازی] آمدند. آقای زنگنه، توضیحاتی در مورد قیمت نفت و محدود بودن امکان اضافه تولید و آقای عبدالعلی‌زاده، در مورد شرکت مسکن‌سازان که بناست اطراف حرم امام رضا(ع) را تجدید ساختار کند، دادند. در زمان دولت من، تأسیس شده و تاکنون راکد بوده، اخیراً دارد فعال می‌شود. اسرائیل اعلان کرده، موشک ضدموشک را با موفقیت آزمایش کرده است. معمولاً شب‌ها به زیارت امام رضا(ع) می‌روم.

2727