شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#فوتبال#منچستر

برگزاری همایش فیزیولوژی مدرن فوتبال در ایران با فیزیولوژیست گواردیولا در منچستر سیتی

همایش فیزیولوژی مدرن فوتبال در ایران و با حضور ادواردو آلوارز گیل فیزیولوژیست گواردیولا در منچستر سیتی برگزار شد.

برگزاری همایش فیزیولوژی مدرن فوتبال با سعید الهویی مربی تیم ملی و فیزیولوژیست گواردیولا در منچستر سیتی

وقایع روز ـ سرویس ورزشی؛ 
این همایش که به صورت وبینار و به میزبانی هدایت سفیددشتی برگزار گردید با صحبت‌های سفیددشتی در مورد روند پیشرفت، بهبود و تکامل تمرینات در ورزش و همچنین سهمی که امروزه تکنولوژی در ورزش، فوتبال و فیزیولوژی دارد آغاز شد.

سپس سعید الهویی که به تازگی از سفر با تیم ملی بازگشته بود در مورد لود تمرینی و مایکروسایکل‌ها در دو حالت فاصله کوتاه با شروع مسابقات و حالت با فاصله زمانی مناسب تا شروع مسابقات صحبت کرد. او هم چنین از خروجی‌های جی پی اس و فیزیولوژی تیم ملی از شروع تعطیلات تا پایان مسابقه دوستانه با بلغارستان در این راستا استفاده کرد.

بعد از صحبت‌های مربی تیم ملی ادواردو آلوارز گیل فیزیولوژیست سابق و همکار پپ گواردیولا در منچستر سیتی و مربی فعلی رئال سوسیداد، به صورت صوتی در جلسه حاضر شد. او که به دلیل پیگیری عمل زانوی داوید سیلوا بازیکن سابق منچستر سیتی و تیم ملی اسپانیا در بیمارستان حضور داشت از تاخیر پیش آمده در حضور خود در جلسه عذرخواهی کرد. روشن بود که او اطلاعات خوبی از تیم ملی ایران و فعالیت‌های مربیان آن دارد. برد تیم ملی در برابر بلغارستان را به الهویی تبریک گفت و بیان کرد که او قبل از حضور در جلسات رزومه کاری سخنرانان حاضر در جلسه و فعالیتهایشان را بررسی میکند و گفت: دکتر الهویی مربی بسیار با ذکاوتی است، من این را از روند رشد فیزیولوژیک و بهبود بهره وری تیم هایش و البته روند کاری او متوجه شدم.

سپس او توضیحاتی در مورد فاندامنتال‌های فیزیولوژی و الگو‌های تکرار شونده بازیکنان ارائه داد و گفت حتما جلسه دیگری خواهد آمد و در مورد فیزیولوژی مدرن، فیزیوتراپی مدرن و مقالات دانشگاهی خودم صحبت خواهم کرد.

پس از آن افراد حاضر در جلسه سوالات خود را از دکتر الهویی پرسیدند و ایشان با حوصله به تمامی سوالات پاسخ دادند.

نهایتا هدایت سفیددشتی صحبت‌های پایانی و جمع بندی جلسه را مطرح کرد و این وبینار ۹۰ دقیقه‌ای خاتمه یافت.

در این وبینار مربیان تراز اول رده‌های مختلف فوتبال کشور همچون دکترسعید الهویی مربی تیم فوتبال بزرگسالان ایران حضور داشتند. سرکار خانم سمیرا ایمانی کارشناس ارشد تربیت بدنی و فراگیران جوانی مانند سرکار خانم مرجان تیموری از نخبگان علم ورزش نیز از بخش بانوان جامعه ورزشی ایران در این همایش حضور داشتند.